Hjælp til ledninger i Studio Italia lampe kennyboy 10 8900 30-12-2021 12:37 Jeg har købt en brugt Studio Italia Design lampe med lysdæmper.Der er lidt flere ledninger end jeg er vant til i en lampe😊Er der nogen der ved hvordan de skal tilsluttes?Jeg lægger et par billeder op af ledningerne. 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
jenshøj 3604 4800 30-12-2021 13:01 Du kan evt. prøve at søge efter modelnummeret på google, og se om producenten ikke skulle have en monteringsvejledning liggende.Det er lidt svært at finde rundt i billederne. Men et bud kunne være at den sorte klods i midten er lysdæmperen, og at ledningerne ned til lampen skal forbindes til denne, og strømmen også skal tilsluttes denne. Tag evt. et nærbillede af den, så vi kan se hvad der er af tilslutninger.
kennyboy Trådstarter 10 8900 30-12-2021 13:12 Jeg har prøvet Google, uden held.De ledninger jeg har kaldt 1 og 2, er dem der går ned til pæren.Det ser ud til, at hver ledning består af en almindelig ledning og en stelledning.
jenshøj 3604 4800 30-12-2021 17:18 Ja, det er ikke let at finde noget officielt om den på google.Jeg har dog fundet dette billede i en gammel salgsannonce:Som jeg ser det, så skal den klare ledning fra den sorte boks forbindes til den ene af de centerledere, som kommer fra nedefra.Centerlederen fra den anden går ind i en hvid boks sammen med den sorte ledning, og den udefrakommende forsyning. I den hvide boks (som du nok mangler) vil jeg antage, at brun fra udefrakommende leding skal forbindes til den sorte, og blå udefra forbindes til centerlederen fra den anden ledning som går nedad. På den måde går der nul ned gennem den ene ledning, og fasen går gennem dæmper og ned gennem den anden ledning. Ledningen mærket 3 på dit første billede forbindes til jord. Jord føres gennem kappen på den ene af de ledninger, som går nedad (den du kalder stelledningen på billeded med 2-tallet), og den er forbundet til jordledningen gennem metallet.