Håndklædetørrer -> radiator

Hej
Jeg har er badeværelse hvor eneste varme er håndklæde tørrer. Den vil jeg gerne have skiftet da den ikke har nok effekt og har dårlig afkøling ift. fjernvarme
MEN: der sidder jo “udtag “ på væg der passer til tørrer.
Kan man lave en pæn (eller skjult bag radiator) rørføring, der passer til tilslutninger på en my radiator? Og gør det noget, at termostaten og indgang udgang er placeret nederst på en radiator?

vh
Carsten 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at have et billede af opstillingen vil jeg tro, at det godt kan laves rimelig pænt. Du kunne bruge forkromede kobberrør. Har du ikke en mulighed for at koble tilgang og termostat på øverst på radiatoren og afgang nederst? 

fase
Der vil ikke være godt at koble frem og retur nederst. Vandet vil strømme lige igennem forneden uden at komme op i radiator. Du vil få en væsentlig dårligere eller stort set ingen afkøling.
Det kan accepteres at frem til sluttes øverst og retur nederst i samme side hvis der tale om radiator mindre end ca. 100 cm bred. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Takker for svar. Jeg må prøve med kromrørene for at få flow tværs igennem radiatoren
Godt nytår:-) 

Jeg er ikke enig med el-mand.
Rent fysisk vil det varme vand stige op, så jeg tror ikke der er den store forskel om fremløbet er tilsluttet korrekt i radiatorens top eller i bunden. Noget helt andet vil være hvis returrøret er tilsluttet i top.

Søren O
En radiator består af et rør øverst og nederst, derimellem er der nogle tyndere rør eventuelt med køleribber på. Jeg kan ikke forestille mig cirkulation op i radiator hvis det er tilsluttet på begge sider nederst. Det vil være som et rør som fører lige igennem.
Jeg må medgive at jeg ikke har prøvet det for min fantasi er kun til at vandet løber den letteste vej. 

Annonce
Der findes installationer hvor frem og retur er i bunden af radiator. 

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden: Dem kender jeg ikke. Men her taler jeg om traditionel radiator. 

Ev elmand: Det  er skam almindelige radiatore  jeg taler om. Nogen gange er de bare tilsluttet i bunden.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også