Samle kondens op i skur

Som det kan ses på billederne, har jeg problemer med at der kommer kondens i uisoleret skur og ødelægger ting i skuret af vand.
Jeg skulle jo nok have valgt en antikondensdug på undersiderne af pladerne fra starten. Hvad tænker i er mit bedste alternativ nu.

Det nemmeste vil nok være at sætte en dug eller plastik folie op under lægterne på siden af spærerne, med lidt afstand mellem lægt og dug/folie så vandet kan løbe ned til foden og komme ud / samles op i udhænget på en måde. Og evt etablere ny ventilation i udhænget med nogle riste/ventiler. Hvad tænker i, håber på lidt input og ideer, tak.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stenslagsbeskyttelse (gummihud) skulle hjælpe rigtig meget på problemet.

Jeg har et loft over min carport, der er Decra stålplader på de har en belægning på undersiden, jeg har aldrig oplevet problem med kondens.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg endte med at sætte 100mm isolering op med 100mm luft mellem stålpladerne og isoleringen. Og en række OSB plader under. Tog et batt isolering ned efter 14 dage og lægterne var helt tørret op og lyse igen og der var ikke en dråbe kondens understålpladerne. Selv under gode udensdørs forhold.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis