Dæksel til gammelt lampested, ~ ø75

Hejsa
I vores sommerhus er der nogle gamle lampesteder med ca diameter på 75mm. Kan ikke rigtig finde nogle dæksler der passer til. Har prøvet med dbl klæbende tape i en nyere ø80mm dæksel men det holder dårligt. Har i nogle gode ideer til at få dem dække
på forhånd tak
Jacob
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et gammelt udtag type NES. Både udtag og fabrik er for længst udgået/lukket. Nye udtag passer op i dåser ellers kan man være heldig hos f.eks. genbyg. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Takker. Jeg vidste godt det nok var udgået men håbede at der stadig blev lavet noget der passede. @je_ns: tænker du da skruerne i den du foreslår passer med hullerne i udtaget? 
10thumbs skrev den 29-12-2021 17:54:38

Takker. Jeg vidste godt det nok var udgået men håbede at der stadig blev lavet noget der passede. @je_ns: tænker du da skruerne i den du foreslår passer med hullerne i udtaget? 
Det ved jeg ikke, men det var måske et forsøg værd, at prøve at købe et.
Eller bor nye huller i dækslet, og spartel de eksisterende huller, og giv dækslet en gang spray maling.    
Du kan også købe dæksler i løs til kr 25 link    
     

 


Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du har det gamle dæksel, kan du male det, selvom det nok ikke helt er efter bogen.

Men... et nyt lampeudtag koster 70-80 kr, så det kan næsten ikke svare sig andet end bare at udskifte det.
Det dæksel fra den udvendige udtag passer ikke. Hverken skrue afstand eller tykkelse. Bruges udtaget ikke kan almindeligt LK blinddæksel passe ellers som foreslået nyt udtag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også