En god Airfryer

Nogen der kan anbefale en god airfryer? En af mine venner har en, hvor han f.eks. ikke synes pommesfritter af rå kartoffel lavet i hans airfryer bliver særlige gode og sprøde. Har også set nogle airfryer, hvor der skrives at der skal bruges lidt olie for at lave sprøde pommesfrites.
Så findes der en alrfryer der f.eks kan lave sprøde pommesfrites uden brug af olie eller uden at skulle for koge kartoflerne en lille smule.

Mvh.

Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et spørgsmål om smag. Jeg har aldrig oplevet pommes frittes smager godt uden fedstof. Det er ikke det samme som jeg vil fraråde en airfryer - det er bare ikke noget for mig. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi har igennem de sidste par år haft meget glæde af en airfryer. Du skal bare være klar på at det ikke er en frituregryde, tænk på den som en varmluftovn der hele tiden vender pomfritterne. Smagen er derfor anderledes - til dels fordi der ikke er så meget fedtstof, men de bliver heller ikke varmet på samme kraftige måde som i fritureolie.

Vi bruger mest købepomfritter og det er forskelligt om der skal tilføres lidt ekstra olie for at få dem sprøde eller der er nok på dem i forvejen. De fleste typer skal lige have en teskefuld til en pose. Vi laver selv pomfritter af kartoffeltern og de bliver meget mærkelige hvis man glemmer at hælde noget fedt ned til dem.

Køb en med god kapacitet ellers kan pomfritter godt smuldre en del.
Tak for svarene. Har godt læst at f.eks pommes frites smager som dem i en friture hvis du laver dem i en airfryer. Har også fundet ud af nu, at man skal bruge en lille smule olie til pommes frites i en airfryer. Så er det mere om der er nogle airfryer der er bedre end andre?

Mvh.

Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis