Frithængende emhætte monteret i loft med kip

Jeg er i den irriterende situation at min frithængende emhætte er færdig (ingen lys og sug). Kontrol panelet virker ikke (er forsøgt rep flere gange) og da den er gammel (2009) kan de ikke betale sig at prøve med rep service.

Til sagen:
Jeg søger råd til hvilken fagmand der løser en emhætte "special opgave". Jeg kalder det special, fordi emhætten skal side på loft til kip (25 grader) samt front og bag sidder ikke kl. 12 / 6 (vinkel ret), snarere +45 grader (13.30 bag / 19.30 front) . Der skal skæres til smig samt vinklet, og det kan velnok bestilles ved køb hos en hvidevarebutik MEN: Hovedsageligt er det sværeste vel selve opmålingen som skal ske korrekt - her er Jeg selv på uprøvet grund - højde, kanal beslag samt sikkert nok fæstning i loftet hvor der allerede har sidder 2 emhætter.

Jeg har spurgt Power hvem de kan henvise til at løse opgaven, men pt kan de ikke andet end at sælge varen. Skousen har henvist til en montør i nord sjælland som ikke vil påtage sig special opgaven, da den er for kompliceret. Han sagde direkte, at det er gået galt for mange gange så det er ikke rentabelt for ham :S

Så... hvilken fagmand skal man have fat i som løser opmålingen, nedtagning af gammel, opsætning af ny plus evt udbedring at "fæstning" om nødvendigt.
 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som en opgave for en blikkenslager, men der skal sikkert på et tidspunkt også en elektriker ind over.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det bør ikke være så stort et problem. Den gamle kanal skjuler kan sikkert bruges til skære skabelon.
Men korrekt en bliktud sammen med en elektriker så kan det løses. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis