Efterisolere luftrum

Vi har idag et hus fra 1997, hvor det meste luftet er isoleret med 200mm glasuld. Vi har tænkt at vi gerne vil have efterisoleret med papiruld ovenpå.. Der så også et undertag som idag rører lidt ved isolereingen i siderne.. som jeg så ikke tror er helt godt.. jeg vil så høre om det er nødvendig med vindplader længst ude for at få cirkulation i luftrummet.. der er ventiler i undertaget flere steder også.., men ved ikke om det er nok..?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det er hus i ét plan? Hvor er ventilationsstudserne placeret? Måske et billede kan hjælpe. 
Huset er i et plan. Ventilationstudserne sidder forskellige steder rundt i undertaget og så er der en lille sprække helt ude ved udhænget nogen steder.
Har forsøgt at sætte en prøve op, af vindplade, men ved ikke om det nødvendig og et kæmpe arbejde også.
Lige et par billeder..
Vindpladens funktion er at sikre, at isoleringen ikke gennemblæses. Sidder der studser ved tagfod og ved kip og sidder de i hver andet spærfag eller hvordan er de placeret? 
Annonce
Okay så man behøver ikke vindplader eller hvordan.. troede heller ikke isolering måtte røre undertaget..
Der er ventilationstudser i som du skriver i hver andet spærfag og en i top og bund, men bund vil den ventil jo nok blive dækket hvis man efterisolere..
Det er stillestående luft i isoleringen, som isolerer. Så hvis det blæser ind i isoleringen, mister den sin effekt. Nu ved jeg ikke, om der er etableret en luftspalte i dit udhæng, så der er naturligt træk - det er ikke sikkert. Hvis du efterisolerer, og det vil tildække de nederste studser, så skal du have lappet hullerne og flyttet studserne. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis