Klippe i en tynd jern plade ? Hjerter og stjerner

* Hvad jern er stjerner og Hjerter lavet i ?
  Hvad hedder pladen ?
* kan jeg selv klippe dem med en plade  saks ?
* Vil jeg som amatør selv kunne svejse sådant  et jern Jule træ ?
* Hvad skal jeg bruge af materialer fra A til Z 
svejse apperat  ( kan man få et tøse et 🙈)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er almindelig stålplade. Du skal bare måle tykkelsen, og gå ned til den lokale jernhandler efter en plade af samme tykkelse.

Muligvis kan du bruge den tykke karosseriplade fra Biltema.

Du kan købe et tøse svejseanlæg i Biltema, med fluxtråd, mon ikke det kan gøre det til dit behov..

Elektronikteknikeren
Kan du nøjes med plade der er 0,7 mm tykt, er det nemt at klippe med en pladesaks, man kan også klippe tykkere plade, men så skal der lægges flere kræfter i.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja den må også gerne være 0.5 mm ..
De skal være meget tynde, spørger nok dumt 🙈 siger jeg bare jeg skal have en jern plade på 0.5 mm . 
Har aldrig handlet jern det er jo ikke som et stykke træ 🙃 der er bøg ,mahogni , ovs og fåes i bygge markedet , Googler jeg bare jern handler nær hvor jeg bor ?

Angående plade saks skal jeg jo nok ha en ordentlig en, tænker her har læst at en klipper til højre og en klipper til venstre !!
Troede ligesom med en saks den kunne klippe både højre og venstre... Tusind tak for svar 👍😁
Gregeren skrev den 28-12-2021 16:15:04

Det er almindelig stålplade. Du skal bare måle tykkelsen, og gå ned til den lokale jernhandler efter en plade af samme tykkelse.

Muligvis kan du bruge den tykke karosseriplade fra Biltema.

Du kan købe et tøse svejseanlæg i Biltema, med fluxtråd, mon ikke det kan gøre det til dit behov..

 Kan en stål plade godt ruste  ?? ( det skal den helst ) ?Synes jeg har læst det kan den ikke ... 

Vil gerne det kommer til at se ud som på billedet 😊
Annonce
Biltema har karosseriplade i 0,7 mm,  plade i 0,5 mm kan være svære at skaffe.
Karosseriplade ruster ganske nemt, bare rens dem fri for olie og fedt, og hæng dem udenfor, er det tørvejr så gør dem våde, eller tør dem over med eddike så går det hurtigere.
Se evt dette link ​Link​​​

Hvis du skal svejse i pladerne er det nemmere jo tykkere de er.

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan købe alu-plader og andre plader i jem&fix, så kan du lige prøve at eksperimentere lidt.
Alm karrosseriplader ruster, hvis de ikke overfladebehandles.
Edit Åhh, de skulle ruste 😄
je_ns skrev den 28-12-2021 20:10:02

Biltema har karosseriplade i 0,7 mm,  plade i 0,5 mm kan være svære at skaffe.
Karosseriplade ruster ganske nemt, bare rens dem fri for olie og fedt, og hæng dem udenfor, er det tørvejr så gør dem våde, eller tør dem over med eddike så går det hurtigere.
Se evt dette link Link

Hvis du skal svejse i pladerne er det nemmere jo tykkere de er.

Tusinde tak, Det Lyder godt så må jeg i Biltema 😊 det er sikkert helt okay med 0.7 mm bare jeg kan klippe stjerner og Hjerter som på billedet 

djaydjay skrev den 28-12-2021 20:14:31

Du kan købe alu-plader og andre plader i jem&fix, så kan du lige prøve at eksperimentere lidt.
Alm karrosseriplader ruster, hvis de ikke overfladebehandles.
Edit Åhh, de skulle ruste 😄

 Ja nemlig helst rusten 👍🙃😁 og Tusinde tak 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis