Plantegning - tolkning

Hej LDS'er

Er der nogen som ved om det markerede område på den vedhæftede plantegning betyder at der er sokkel under alle vægge i huset?

Alle tilbagemeldinger modtages med taknemmelighed.
Henrik
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, der er sokkel under væggene i huset, men soklen går ikke ligeså langt ned som soklen til ydervæggene. Det er som vist på tegningen.

fase
Hej Fabrin

Tak for svaret. Ved du om det evt. er normalt at der oven på soklen er støbt et terrændæk, og oven på dette er der så lagt tagpap som indemur er muret op på? For soklen for disse er nemlig ikke umiddelbar synlig når muren er fjernet.
vil du være sikker , bore du et lille hul i gulvet , så kan du hurtigt mærke om der er sokkel
Efter tegningen ser det ud til, at muren står på soklen. Om det er sådan i virkeligheden, ved jeg ikke, men terrændækket kan godt være støbt over på soklen til indermurene, så murene er rejst bagefter.

fase
Det tegningen præcis viser er at hvor snit A-A er markeret på plantegning ( ses ikke her) der er der sokkel under skillerum. Det kan have betydning da der er krav om sokkel rundt om et badeværelse. Da man ikke kan se hvor den viste snittegning er på huset kan man ikke helt konkludere noget.
Hvor snit A-A er ses som sagt på plantegning med en pil i hver side af huset hvor der på hver pil står A.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Det er tegnet på samme måde som mit hus. Det er bare en 20 cm lecablok der står i gruset, lige under betongulvet, så det er ikke en sokkel du kan bruge til noget hvis det er ifh. til udgravning og isolering af gulv. 
På snittegningen er vist signaturen for beton under skillevæggene, så mon ikke der er en sokkel.

fase
Hej Mbs.

Tak for dit svar. Hvis du har haft gravet ud, har du så evt. nogle billeder der viser hvad du fandt under terrændækket?
Jeg har haft gravet ud i hele huset. Kan godt sende nogle billeder senere i dag. Det var det samme som din tegning beskriver.

Grus, 5 cm rockwool, 10 cm beton, murpap under skillevægge og så er væggene sat i mørtel/beton.

Det er kun under den midterste indervæg på tværs af spær at der er en lecablok, men den går ikke langt nok ned til at få gravet ud.
Du kan ikke bruge andres erfaringer til andet end og se hvad de har. Dem der tegner kan have gjort det på en måde, og byggefirma kan have en anden og lige så god måde det er gjort på i virkeligheden.
Et eksempel på din tegning så beskrives et gulv f.eks. normalt i rækkefølge nedefra. Her står der:
5 cm rockwool
8 cm beton 1:4:7
plastfolie
20 cm sand
Jeg vil næsten garantere at det ikke er rockwool der ligger øverst i den virkelige verden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis