Fugt i sokkel?

Har oplevet denne plet i sokken et stykke tid det er værre om vinteren, vi har ingen kælder, men der er gulvvarme der hvor pletten er. Taget og skotrende har været utæt i en længere periode, men nu er der kommet helt nyt tag og undertag på for cirka 1 år siden, er det noget jeg skal være bekymret over? Der hvor soklen deler sig er en tilbygning. 

Er det en forsikringssag? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Njøøø...det er formentlig fugt nede fra soklen der trækker op. Det burde ikke gi problemer, så længe det ikke når murstenene. Lad være med at give det en vandtæt maling, for så fortsætter fugten op til muren.

Isolering og omfangsdræn løser det. Men stort projekt, 

Mvh Troels
Tak for svar så længe det ikke er noget udslip så er jeg rolig 😊 hvad med sokkelmaling? 
Du bør nok slukke gulvvarme, og tjekke at der ikke stadig bruges vand. Men det burde du opdage indenfor først.

Mht sokkelmaling. Lad være. Som jeg skrev ovenfor. Maler du det med akryl  eller tjære, så trækker fugten bare opad.

Mvh Troels
Det er meldt til forsikring, tænker de kommer og trykprøver systemet 😊
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også