Valg af poleringsmaskine

Hej skal have en poleringsmaskine
Er der nogen der har erfaringer med disse
Turtle tw 850 koster et par hundrede eller 3 mere, men er den bedre?
Biltema Po 125a
Biltema pm 150c
https://www.autodude.dk/da/produkt/oscillerende_polermaskine_turtle_wax_tw_850_osc
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ingen af maskinerne, men ville vælge en oscillerende og så en der ikke er for tung.
Den midterste fra biltema du linker til ser ikke ud til at være oscillerende.

Vi prøver igen, i morgen --
Du skal vælge en oscillerende eller "dual action" som andre kalder det, hvis du vil gå skridtet videre fra en simpel slibeskive-bagstykke til boremaskinen, - og det vil du vel. 
Ja er bare det at det er nemmere at fjerne ridser med den uden oscillerende, har jeg hørt
Hvis det bare er for at fjerne ridser, så ville jeg nøjes med "knofedt", eller er det hele bilen som ser træls ud?
Nej den ser sådan set fin ud, har kun få ridser
Annonce
Men har haft bilen 3 et halv år og den er  over 7 år, så tænker den godt kunne trænge til det
Jeg har en Makita af den gamle type som kun rotere, den kan være svær at styre, og især skarpe kanter, kan man nemt komme til at polere for meget så malingen bliver poleret væk. Den kan være voldsom effektiv hvis man bruger slibemiddel, så kan man nem komme til at lave skader på lakken.
Jeg har brugt den til at polere båd, bilen polere jeg ikke, heller ikke i hånden.

Har ikke stueret de oscillerende, men måske kan det slås fra, så den kun rotere ?

Der er jo også nogle der bruger excenter sliber til at polere, men hvor effektive de er ved jeg ikke.

Tror ikke det excentriske kan slås fra, er nok kommet frem til det enten skal være
Po 125 eller Biltema po150a de er begge excentriske men den ene har 125mm skive og den anden har 150mm og vejer lidt mere

Er ret sikker på den fra biltema med ø 150mm skive, ikke er oscillerende
Men i virkeligheden bare en langsomt kørende vinkeltsliber.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også