Jeg har en kroneafbryder (med to kontakter) der fører til et udtag med tre ledninger. Sort (spænding), brun (spænding) og blå (nulledning) målt med polsøger.
Jeg har forsøgt at tilslutte to uafhængige lamper, men kan ikke få det til at fungere. Kun sort+blå virker på kontakt 1. Kontakt 2 giver ikke lys. Jeg har forsøgt med brun+blå uden held. Alle lamper er med ledninger med to indvendige ledninger.
Muligvis har der oprindeligt siddet en lysekrone, hvor der kunne tændes hhv. 3 og 6 pærer.
Kan det bringes til at tænde to lamper uafhængigt af hinanden ved hjælp af kontakt 1 og 2?