varmvandsbeholder standby strøm

Jeg har en 50l varmvandsbeholder på 2500watt, den varmer vandet op på ca 45min til 55 grader. men så siger min kammerat at når den har varmet vandet op, så bruger den hele tiden ca 150-175watt så vandet ikke daler i temp for hurtigt, har jeg godt nok ikke hørt om før og kan heller ikke finde noget om det.
sådan som jeg forstår det, er den er jo meget isoleret og når man bruger vand eller temp falder for meget, så tænder den bruger 2500watt indtil den når 55 grader igen? og slukker og bruger ikke noget før den tænder igen. har jeg ret i det?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har ret. Varmtvandsbeholderen er on / off, Varmer den er det på fuld styrke.
Der er selvfølgelig et varmetab i beholderen, men forhåbenligt ikke noget der nærmer sig 150 w pr. time.

Søren O
Hvor har din kammerat det fra at der er et tomgangsforbrug på 150W? Din varmtvandsbeholdere regulerer ON-Of uden tomgangsforbrug.

fase
Den har selvfølgelig et tomgangsforbrug , den tænder for de 2500 W kortvarig ca 30-60 sekunder regelmæsigt flere gange i løbet af et døgn , her i vinter er de ganske få Wh med til at varme boligen op , nok mere teoretisk , 

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
yes nemlig, når temp falder, så tænder den kortvarigt indtil vandet igen er 55 grader, så tror han har fået noget galt i halsen. en beholder er jo isoleret, kan det betale sig at isolere den endnu mere udenpå?
Jo du har helt ret, og hvis du vil se bevis på det, så kan du slukke for alt forbrug i huset, og kun tænde vandvarmeren, så kan du se på måleren at det aktuelle forbrug er 2500w når varmelegemet er tændt, og forbruget er 0 w når termostaten slår fra.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis