varmvandsbeholder standby strøm

Jeg har en 50l varmvandsbeholder på 2500watt, den varmer vandet op på ca 45min til 55 grader. men så siger min kammerat at når den har varmet vandet op, så bruger den hele tiden ca 150-175watt så vandet ikke daler i temp for hurtigt, har jeg godt nok ikke hørt om før og kan heller ikke finde noget om det.
sådan som jeg forstår det, er den er jo meget isoleret og når man bruger vand eller temp falder for meget, så tænder den bruger 2500watt indtil den når 55 grader igen? og slukker og bruger ikke noget før den tænder igen. har jeg ret i det?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kommentar flyttet til enslydende anden tråd.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vandvarmeren kan være forsynet med PWM moduleret forsyning. I det tilfælde er forbruget afhængig af temperaturen i beholderen. 

fase
Fabrin skrev i den anden del af dobbelt tråd:
Hvor har din kammerat det fra at der er et tomgangsforbrug på 150W? Din varmtvandsbeholdere regulerer ON-Of uden tomgangsforbrug.
Har Fabrin skiftet mening     

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nej, Fabrin har ikke skiftet mening, men han har undersøgt nogle former for opvarmning af vandvarmere og fundet ud af, at nogle vandvarmere regulerer med  pulsbredde modulering (PWM) til til opvarmning. I de fleste tilfælde bruges dog en simpel ON-OFF termostat.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis