EL Varmepumpe Fase procetion

Hjælppppp
Sidder her langt ude i skoven i sverige med lant til elektriker --- og isør til elektriker med forstand på vamepumpe ( hvis det da behøves )
Problemet er;
Jeg har en varmepumpe der har fungeret fint indtil i går
Så gik den i stå - og lampen for face procet begyndte at lyse rødt
Alt andet i huset fungerer fint og der er strøm til alle 3 faser
Når jeg aktiverer kontaktorrelæet manuelt starter kompressor og den varmer
Spørgsmålet er nu. Hvad får fase procetor relæet ( formoder det er det ) til at slå kontaktorrelæet fra, således at kompressor ikke starter ??????
Kan det være face relæet der er gået i stykker ??????
Hvad nadet kan få det til at slå fra ???????

bjarne
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eller kan det være kontaktoren der er slået af

bjarne
Efter at have undersøgt tingene må det være fejlstrømsrelæet der er i stykker ---- kontaktoren virker jo når den aktivers manuelt og kompressoren virker også når kontaktoren aktiveres.... Er der nogen der kan fortælle mig ( se billed ) hvordan jeg kan luse fejlstrømsrelæet så varmepumpen fungerer indtil jeg kan få skiftet fejlstrømsrelæet

bjarne
Fejlstrømsrelæet kan du se om det er koblet ud. Det du har mærket fejlstrømsrelæ mærket Carlo Gavazzi, er faseovervågningsrelæet. Hvad har du at måle med ? Du skal kunne måle ca. 400 V mellem L1 og L2, L2 og L3,samt mellem L1 og L3. Du skal også måle om spolen i kontaktoren får spænding, får den det er der en mulighed for at spolen er brændt over.

fase
Det kører når du manuelt trykker kontaktor ind. Så er du ude over al styring, så der er mange ting der kan være fejl.
Faseovervågnings relæet giver signal på de 2 ledninger i bunden N og N1 Hvis disse sættes sammen i en muffe så er den ude af billedet. MEN hvis der så mangler en fase så risikerer du at kompressor brænder af 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis