Konpressor utæt

Vågnede op idag til at min kompressor stod og prøvede at lave tryk, men tryk automatikken 
var blevet utæt. Luften kom ud af dette hul for enden af den lilla pil. Hvad funktion har det hul? Skal jeg bare købe ny automatik?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som der er en kontraventil der er bleven utæt.

Kontraventilen har den funktion at den lukker for luften til beholderen når kompressoren stanser, så lukker trykafbryderen den luft ud som står i cylinderne, det gør at kompressoren meget nemmere kan starte op.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 24-12-2021 10:49:00

Det lyder som der er en kontraventil der er bleven utæt.

Kontraventilen har den funktion at den lukker for luften til beholderen når kompressoren stanser, så lukker trykafbryderen den luft ud som står i cylinderne, det gør at kompressoren meget nemmere kan starte op.

Ok tak For svar.
dvs jeg skal prøve at skrue den lille unbracho skrue ud og se om jeg kan få ventilen til at virke igen?  Eller køber man noget nyt?

Kontraventil sidder i det stykke fittings hvor røret fra cylinder går ned i tanken. Lige der eller midt på røret går dette lille rør så fra.
Så det er det stykke fittings der sidder på tanken der skal afmonteres og renses.
Din trykafbryder virker tilsyneladende perfekt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 24-12-2021 15:37:31

Kontraventil sidder i det stykke fittings hvor røret fra cylinder går ned i tanken. Lige der eller midt på røret går dette lille rør så fra.
Så det er det stykke fittings der sidder på tanken der skal afmonteres og renses.
Din trykafbryder virker tilsyneladende perfekt. 

Ok tak Erik. Har haft kompressor i mange år, men har aldrig haft problemer med dem.

Jeg kigger efter noget fittlng på tanken som svare til din beskrivelse. 👍
Eller kom med et billede hvor røret fra kompressor går ned i tanken. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
jeg har en ældre kompressor der havde samme problem, det kunne løses med en ny O-ring, andre består ventilen af en gummikugle (evt gummibelagt metalkugle)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis