Forsvarligt bygget træ og betongulv?

Der hvor jeg står er der trægulv og den anden side betongulv, imellem det er der en bjælke, under beton er der en gennemsigtig plastfolie og ved trægulvet sort plastfolie, men intet under bjælken der skiller mellem de 2 gulve.
Der var en skillevæg i bjælken.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og hvad er dit spørgsmål helt præcis ??
Det er sikkert ikke en bjælke men derimod skillevæggen der fortsætter lidt længere ned. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg vil høre om jeg kan bygge en træskillet imellem de 2 gulve da den ene er beton og den anden gulv træ, tænker jeg at fugt måske vil påvirke træet?
Titlens siger om det er forsvarligt at der træ så tæt på betongulvet? Da jeg kan se der er kommet råd på træet. Det har tidligere været en bindingsværk. 
Annonce
Hvor vil du bygge væggen? På den sokkelrest man kan se mellem de to gulve?

Det kan du sagtens, du udlægger blot en fugtspærre som bundregel skrues ned på.

Der kan ikke ses noget trægulv på billedet, så det må du lige uddybe.

Elektronikteknikeren
Mente undergulv af spånplader, så jeg kan sagtens sætte nyt skillevæg på det eksisterende gamle træ imellem de 2 gulve? Vil det ikke udvide sig eller rådne på grund af tætheden med betongulvet?
Nej der vil ikke ske noget. Betongulv er tæt ned imod underlaget og din skillevæg står fint imellem de 2 rum. Det kommer naturligvis an på hvor meget bjælken er angrebet. På billedet ser træbjælke tilsyneladende fin ud så så ud fra det er der ingen grund til at frygte råd op i skillevæg. Men en strimmel tag / mur pap imellem skader jo ikke.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis