Klinker på toilet

Jeg skal have banket gamle klinker ned fra toilet som er 115x81 cm og sat nye op. De klinker der er på gulvet kan man godt ligge de nye oven på. Der er ikke afløb. Klinkerne skal gå 150 cm op ad væggen. Det er et lille toilet. Der er balofix til koldt og varmt vand og her har jeg vvs’er der afmonterer og tilslutter toilet og håndvask. Jeg har fået tilbud på 25.000 kr og et andet på 15.000 kr. Det lyder enormt dyrt i mine ører. Kan det passe det koster det, for at banke klinker ned og sat nye op? Hvis ikke hvor finder jeg en reel murer? 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige for tiden er alt dyrere end normalt, og du skal forvente, at håndværkere generelt smører lidt tykkere på. En pris på 15k lyder rimeligt, 25k er måske lige friskt nok. Pas på med at gå efter det billigste bud, find en håndværker der har et godt ry. Hvis du har mod på det, så kunne du selv banke fliserne ned fra væggene med hammer og mejsel, det vil være det mest tidskrævende, og derfor også det der trækker prisen mest op.

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg snakkede med en pensioneret murer. Han sagde at jeg ikke skulle gi mere end 5000-6000 kr. Der er ca. 6 kvm flisearbejde i alt. Det er 1000 kr pr. Kvm. Det er rimeligt. Så synes 15.000 kr er meget. Jeg tror sagtens jeg selv kan banke fliserne ned. Det havde jeg ikke tænkt på. Tak. Og med hensyn til at få rørene ind i væggen havde jeg heller ikke tænkt på. Tak for jeres super svar. 

Hvis du selv ”banker” fliser op/ned, så husk at sætte penge af til ny oppudsning. Et gammelt hus, har sprød puds.
En pensioneret murer regner nok i "gamle priser". Der er fuldt damp på byggebranchen, der oplever et regulært "corona-byggeboom", som presser lønninger og dermed forbrugerpriser op. Priser på byggematerialer er ligeledes steget en del gennem den seneste tid, så hvis de 15k er "alt inkl", så vil jeg ikke mene, at det er helt galt i den nuværende situation.

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
6000 er urealistisk selvom du selv fjerner fliser , pudsen skal sikkert rep.Gulvet skal slibes hvis det skal holde , med puds flise arb. fugearb. gummifuge skal man man nok regne med at møde op fire gange og selv om det ikke er hele dage koster det. Få M2 bliver typisk dyrer pr
m2 hvad med materialer ?
6000 kr er 1-2 dages arbejde. Det kan det ikke gøres på.

Men nu er dette jo et lav-det-selv forum... Har du overvejet at lave det hele selv? Flisearbejde er ikke voldsomt kompliceret, og kan let laves af en amatør, hvis man bare giver sig god tid.
Jeg ville da tage fat i ham eks. murer og få ham til at lære dig hvordan man gør. Så kommer der også lidt håndværk i fingrene på dig.
Når rørene fræses ind så er det naturligvis plastrør som afsluttes i en koblings dåse under håndvask og begynder ved T stykker bag toilet.
De lodrette der går op til næste lejlighed og mere besværlige at få væk. Det kan kræve adgang til underbo, og eventuel reparation af loftet der efter ny rør føring. Under alle omstændigheder kræver det 1 - 2  " tissefri" timer af dem der bor længere oppe. Det er ikke rart at få i hovedet under arbejdet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så jeg blevet lidt klogere på pris. Jeg har fået af vide at en murer da han skulle give bud, at det er koksvæg og det ved jeg med sikkerhed der er, på væggen på den anden side af toilettet. Kan det være bekymrende, at jeg så selv banker klinker ned? Kan væggen falde sammen? 
johnm skrev den 24-12-2021 14:07:51

6000 er urealistisk selvom du selv fjerner fliser , pudsen skal sikkert rep.Gulvet skal slibes hvis det skal holde , med puds flise arb. fugearb. gummifuge skal man man nok regne med at møde op fire gange og selv om det ikke er hele dage koster det. Få M2 bliver typisk dyrer pr
m2 hvad med materialer ?

 Jeg køber selv klinker. Dem til gulvet er 9,2 x 36,8 og dem til væg er 20 x 40

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis