renovering plus tilbygning, hvor er det bedst at starte?

Hej med jer
Vi har købt et ældre et plans parcelhus fra 60’erne. Vi skal have renoveret huset, der skal ligges gulvvarme i hele huset, nyt gulv, nyt køkken, en væg skal rives ned mellem køkken og alrum, renovering af badeværelse, inddrage et værelse til nyt forældre badeværelse, nye vinduer, nye dobbelt terrasse døre.. osv og så skal vi have lavet en tilbygning på 65 kvm, som skal indeholde 4 værelse og en entre.
Der skal nyt tagkonstruktion på og nyt tag med ovenlyse vinduer i på huset.
Hvilke rækkefølge skal jeg starte med?
Hej med jer Vi har købt et ældre et plans... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
og glædelig jul til alle herinde :)
Det lyder som et vildt ( og fedt) projekt.
Jeg studser over et par enkelte ting, du ikke nævner:
Varmekilde, forbliver den eksisterende? Hvis den er gammel, var det måske en ide at skifte.. hvad med jordvarme/varnepumpe?

Facadeisolering/hulmursisolering,  er det med i overvejelserne? Det kan blive svært at varme huset op, med gulvvarme , hvis ydermure/sokkel er uisoleret.

Har I hentet slet pris på en totalentreprise? Eller er planen selv st koordinere alle håndværkerne? (Jeg vil råde til at have én entreprenør,) branchen er fuldstændig overophedet, og det er meget svært st skulle styre så stort et projekt, med mindre du altså hat erfaring med det?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er lige ført nye rør ind og det er fjernvarme.
Jeg har prøvet noget lignende men i en mindre form. Det var en nyopført muret garage på 49 kvm med 4 graders taghældning, gulvvarme, masser af spots, troldtex loft osv..
det var et projekt jeg styrede med egne valgte håndværker.


det kostede mig ca 8.000 kr pr kvm.
Jeg har prøvet noget lignende men i en mindre form. Det var en nyopført muret garage på 49 kvm med 4 graders taghældning, gulvvarme, masser af spots, troldtex loft osv..
det var et projekt jeg styrede med egne valgte håndværker.
Der er betydelig forskel på at bygge en garage og renovere et helt hus. Er du i byggebranchen?

fase
Annonce
Ok i tager væg, køkken, klinker og trægulve væk. Og holder maler entreprise ude af tilbuddene ( eller fats pris fra brormand)
Tegninger og beskrivelser til håndværkere skal først på plads. 
Så ville jeg starte med murer på tilbygning,
medens tømrer får tag på hele huset
murer hugge gulve op i det gamle og få dem isoleret.
VVs lægger gulvvarme og rør til vand rundt,
elektriker rørføring til eventuelle nye stikkontakter samt ny installation i lofter ( som vel er forsvundet sammen med tagkonstruktion).
støbe gulve, også montering af VVS, døre, vinduer, køkken
Malerarbejde
elektriker montage
Selve detail tidsplan aftales med håndværkere eller hoved entreprenør.
Så ville jeg nok være lidt mere ambitiøse med eget arbejde, og f.eks. fjerne lofter, og isolering. 
 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ren nysgerrighed.
Nu det jo en ret stor omgang. Hvad forventer i det totalt løber op i for renoveringen? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også