Ifo toilet efterskyl bliver ved

På mit gulvmonterede Ifö-toilet bliver der ved med at løbe vand bagerst på kummen. Vandet er stille og sivende. I dag har min VVS’er skiftet “indmaden” i toilettet, da det gamle var kalket til, men det har ikke løst problemet. Ringede så til VVS’eren igen, og han kom og tjekkede det, og sagde at alt var ok, og at der var tale om et såkaldt “efterskyl”, som bare er længe om at blive færdig på grund af kalk. Han sagde endvidere også, at toilettet ikke løber i den forstand, hvor det koster på vandregningen, idet det er efterskyl. Kan det passe?
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det er ventilen i bunden, der ikke lukker helt. Der er også den mulighed at indløbsventilen ikke lukker helt. Prøv at tage låget af og se om der løber vand ud af overløbet, så er det indløbsventilen, der ikke lukker helt. Ellers kan det være ventilen i bunden, der er kalk eller andet, som gør at ventilen ikke lukker tæt, rens den og der burde ikke komme mere vand. 

fase
En rigtig god metode til at se om toilettet “løber” er at prøve med et stykke toiletpapir. Vent en halv times tid (efter der er skyllet ud), og hold så toiletpapiret mod bagsiden inde i kummen. Bliver papiret vådt, løber toilettet.


Søren O
S. Fabrin skrev den 23-12-2021 15:15:25

Mon ikke det er ventilen i bunden, der ikke lukker helt. Der er også den mulighed at indløbsventilen ikke lukker helt. Prøv at tage låget af og se om der løber vand ud af overløbet, så er det indløbsventilen, der ikke lukker helt. Ellers kan det være ventilen i bunden, der er kalk eller andet, som gør at ventilen ikke lukker tæt, rens den og der burde ikke komme mere vand. 

Indløbsventilen kan også checkes ved at lukke for vandet til cisternen. Er det indløbsventilen der er defekt holder vandet ret hurtigt op med at løbe i kummen. Hvis det er bundventilen bliver det ved med at løbe til cisternen (næsten) er tom. 


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej sliveren

Jeg er bestemt ikke enige med din VVS. hvis du har en VVS´er der ikke mener at det er nødvendigt at få lavet. synds jeg du skal skifte til en anden. hvis ikke selv man kan lave det.
---------------------------------------------
følge Energistyrelsen bruger et toilet, der løber:
  • ...så det er svært at se: 275 liter/døgn (100,4 m3/år) - det koster ca. 7.160 kr./år.
  • ... så det ses: 550 liter/døgn (200 m3/år) og koster ca. 14.262 kr./år.
  • ... med uro på overfladen: 1.100 liter/døgn (400 m3/år) og koster ca. 28.524 kr./år.
---------------------------------------------
sidste år hade jeg et toilet der løb i min kælder. som jeg ikke hade opdaget.
den løb i ca 6 måneder. det kostede mig 16000kr
en ny pakning og rengøring. kostede mig 50kr
                                     

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"

Indløbsventilen kan også checkes ved at lukke for vandet til cisternen. Er det indløbsventilen der er defekt holder vandet ret hurtigt op med at løbe i kummen. Hvis det er bundventilen bliver det ved med at løbe til cisternen (næsten) er tom. 

Præcis. Det er en nem test og giver info med det samme.


Annonce
Jeg får tjekket op på det hele, og vender retur i tråden. Hvis jeg lukker for vandet til toilettet på ventilen til højre for toilettet, er der så helt spærret for, at der kan komme vand til toilettet i en forstand, hvor det koster på vandregningen? Hvor længe må der løbe vand bagerst på kummen efter skyl? 

"Er der så helt spærret for, at der kan komme vand til toilettet" = Ja
"Hvor længe må der løbe vand bagerst på kummen efter skyl" = Få sekunder 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Prøv evt. at kigge på din vandmåler. På de fleste målere kan du se når der er forbrug. Kamstrups nye målere viser det øjeblikkelige forbrug som liter pr. time. En vandmåler skal “stå helt stille” når der ikke er forbrug.

Søren O
Hvis ventilen er ok og kan lukkes helt koster det intet efter den er lukket.
Ved ikke om der er regler for det andet, men vores væghængte ifö sign art stopper efter få sekunder.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Søren O skrev den 25-12-2021 16:51:14

Prøv evt. at kigge på din vandmåler. På de fleste målere kan du se når der er forbrug. Kamstrups nye målere viser det øjeblikkelige forbrug som liter pr. time. En vandmåler skal “stå helt stille” når der ikke er forbrug.

 Min vandmåler ser således ud. Kan du se, om den kan vise det øjeblikke forbrug?

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis