Ifo toilet efterskyl bliver ved

På mit gulvmonterede Ifö-toilet bliver der ved med at løbe vand bagerst på kummen. Vandet er stille og sivende. I dag har min VVS’er skiftet “indmaden” i toilettet, da det gamle var kalket til, men det har ikke løst problemet. Ringede så til VVS’eren igen, og han kom og tjekkede det, og sagde at alt var ok, og at der var tale om et såkaldt “efterskyl”, som bare er længe om at blive færdig på grund af kalk. Han sagde endvidere også, at toilettet ikke løber i den forstand, hvor det koster på vandregningen, idet det er efterskyl. Kan det passe?
På mit gulvmonterede Ifö-toilet bliver der ved med... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den kan ikke vise forbruget som sådan men den kan nok vise AT der er forbrug idet den lille "propel med fire arme nok vil dreje rundt. Hvis du åbner lidt for en vandhane vil du nok se at den spinner hurtigt rundt. Hvis toilettet løber burde propellen dreje lige så stille rundt. Jeg ved ikke hvor meget der skal til for at den bevæger sig, men Det plejer ikke at være ret meget.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ahh ja. Propellen står umiddelbart stille, men bevæger sig rigtigt nok, når jeg tænder for en vandhane. Jeg kan konstatere, at toilettet løber en lille smule, så har slukket for vandet til toilettet, og så vil jeg bede VVS’eren udskifte hele toilettet. Jeg aflæste senest vand i begyndelsen af august, og kan se vi (to voksne og et barn på 2 år) har brugt 25 kubikmeter siden. så vandregningen er umiddelbart ikke løbet løbsk.
Du behøver da ikke skifre toilettet få VVS'eren til at reparere det korrekt. Hans udsagn om efterløb kan han bruge et andet sted. Du kan også selv prøve at rengøre bundventilen, for at se om det hjælper. Det er rimelig nemt. Måske en ny pakning.
Et vandforbrug på 5 m3/måned er nok i overkanten, det svarer 60 m3 årligt.

fase
60 m3 årligt for en familie på 2 voksne og 1 barn er absolut i den lave ende. Min gamle mor på 95 år bruger næsten det samme alene.
Man regner med små 40 m3 årligt pr. person i en husstand.

Søren O
Jeg er ret sikker på, at VVS’eren har udskiftet udløbsventilen, og det han betegnede som “indmaden”. Er der så stadig noget at gøre?
Hvis vvs-eren har skiftet udløbsventilen må den være i orden. Har du tjekket om indløbsventilen er i orden?
Når du har bestil vvs-er til at reparere et toilet, burde du kunne gå ud fra at det bliver repareret korrekt. Hvis der stadig er problemer må det være en “ommer” hvor du kun betaler for reservedele.

Søren O
Søren, det er vi fuldstændig enige om. Toilettet skal selvfølgelig fungere 100 %, når VVS'eren forlader det. alt andet er dårligt håndværk. Det er helt klart en ommer uden beregning.

fase
Gad vist hvad det er for indmad han har skiftet?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Sagen er løst, toilettet løber ikke efter VVS’eren skiftede indmaden.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis