Min proces ind alt det her elbil halløj var måske lidt heldig:
1. Kørte benzin, men tog en beslutning om elbil.
2. Besøgte forhandleren og bestilte bilen, der havde en leveringstid på 4 mdr.
3. Tilfældigt opdager jeg et CEE stik min garage, der havde gemt sig bag nogle papkasser.
4. Ringer til ecocharging.dk, der fortæller at stikket installeret korrekt burde være 400 volt i 16 ampere over 3 faser. Jeg bestiller derfor denne lader, der kan gå direkte i mit CEE/kraftstik =>
Lader5. Venter tålmodigt på bilen og vil først bestille en elektriker efter at have testet min bil, lader og stik.
6. Miraklet sker og jeg lader med 11 Kwh. Ingen elektriker nødig.
Hvilken lader har du købt? Jeg valgte af gode grunde en 'mobil' lader og ikke fast installation, da jeg jo blot kunne koble mig på kraftstikket.
Tænker du sidder med en lader til fast installation?
P.S. Har kørt elbil i 4 dage. Kommer aldrig tilbage til benzinsamfundet af mange gode grunde, men prisen per kørt kilometer er jo latterlig lav 😉
Længste tur kørt var 225 km, brugte 44 kWh, regenerede 8 kWh; altså brugt totalt 36 kWh købt ind til 1,07 kr. per kWh = 38,45 kr.
Min Audi kørte ca. 16 km/l; hvorfor samme tur ville have kostet 225 km/16 x 13,09 kr. (literprisen benzin) = 184,07 kr.
Og så gider vi ikke tale CO2 afgiften, det grønne billån (1% p.a.) og det billige serviceeftersyn hvert andet år 😉