Fugt kældervæg

Igen et spørgsmål fra en nyligt husejer.
Denne gang er det i kælderen.
Vi har et rum vi skal til at make, og har i den forbindelse fjernet en fastmonteret bordplade. Kan så se nede i hjørnet at der er lidt fugtskade, hvordan skal jeg gribe det an? Det ser heldigvis ud som om det kun er hjørnet, men tænker alt det løse puds vel skal fjernes. Skal væggen måles for fugt for at se om det er et gammelt problem?
Da vi pillede pladen ned så er der også nogle huller og lidt puds der skal genetableres. Men da det er en kælder ydervæg, er jeg i tvivl om jeg kan gøre det med polyfilla eller om jeg skal bruge et andet produkt der er mere åndbart? Hvad med malingen? Er det en bestemt åndbar maling vi skal benytte? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det optimale ville nok være, at lokalisere kilden til fugtindtrængning og få sat en stopper for det. Du kan glemme alt om polyfilla, det kan ikke tåle fugt. Kig på et produkt som Skalflex Multitæt, hvis du vil arbejde indefra.

Hellere leje end at bo på gaden.
Altså det der ligner plastikmaling og der er også et trægulv. Det er nok lavet efter omfangsdrænet som skal sørge for et lavt fugtniveau.
Ved du hvor gammel kælderrenoveringen og drænet er?

Der er nemlig forskellige muligheder. Den bedste for dig er at der faktisk ikke er fugt men at de har lavet kælderrenoveringen meget kort tid efter drænet. Så kan der ske det at der stadig er restfugt i ydervæggen og det kan give afskalning selvom der ikke tilføres ny fugt. Gælder det så kan du fikse det med almindelig pudsemørtel og lidt hvid maling.

Alternativet er at det er fugt enten er det så en ret ny renovering og drænet er ikke lavet ordentligt eller også er det begynde fugt ved en ældre renovering måske fordi drænet trænger til at blive renset. I det sidste tilfælde er et godt udgangspunkt netop at få skyllet drænet 

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også