Havetraktor starter men går ud

Hej !

Jeg har en Husqvarna Rider, som starter men går ud. Igen næsten med det samme. Hvis der hældes lidt benzin i flyder kan den dog godt starte og holde sig igang. Er der nogle råd til hvad der kan være galt.? Der kommer masser af benzin fra tank til karburator.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om din karburator skal renses.
Prøv evt at se denne danske video, Han laver nogle rigtig gode videoer som er nemme at følge med i.
(han har også en video med en Husqvarna rider, der går i stå efter få minutter, det skyldtes blade i tanken, som jeg husker der)
Godt nok en Stiga der får renset karburatoren, men den minder sikkert en del om din.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej ! Jeg valgte nu at købe en ny karburator, sætte et nyt tændrør i. Nu kan jeg slet ikke starte den mere. Nogen gange er det ligsom om den lige skal sætte i gang, men dør så øjeblikkeligt igen. Det er sket herefter, jeg måtte også skifte leje til ratstammen, da jeg pludselig sad med rattet i hånden. Er der nogen der kan hjælpe eller komme med råd. Der er masser af start strøm på. Hvis jeg bruger start spray går den i gang, men går ud lige så hurtigt igen. En  husqvarna rider 16 der ikke vil starte???
Det er ikke nemt at fejl finde, uden at have tingene mellem hænderne.
Men det kan jo også være din tændspole der er ustabil.
Når du kar skiftet karburator til en ny bør det jo ikke være den der er problemet.
Jeg ville lige tjekke ventilspillerummet, er ventilerne for stramme kan det godt give problemer. (kan ikke huske ventilspillerummet, men stiller du dem 0,10mm er det ok)

Vi prøver igen, i morgen --
Benzinfilter, tankfilter.
Jeg ville starte med at sætte den gamle karburator på igen, idet du skriver at hvis du fylder benzin på den i svømmer-/ flyderhus starter den og holder sig igang, så det ville jeg da se om det stadig er tilfældet.
Hvis den så går igang igen, må fejlen ligge lige fra hvor slangen er tilsluttet karburatoren, idet du også skriver at der kommer masser af benzin fra tanken til karburatoren. Jeg formoder at det benzin du hælder i flyder-/ svømmerhuset kommer fra en benzindunk. Det kunne tyde på at det benzin der er i tanken er "for gammel", så hvis den starter når du fylder benzin i svømmerhuset, ville jeg tømme tanken og fylde ny benzin på.
Er svømmerhuset tom når du skiller karburator af, den skulle helst være fuld af benzin?
Den nye karburator kan sagtens være med andre dysestørrelser, derfor ville jeg gå tilbage til den gamle, som den har kørt med før.
Jeg formoder ikke at nødvendig at røre ventilerne, for at skifte karburatoren!
Annonce
Det var jo det samme problem med den gamle karburator, derfor foreslog jeg at kontrollere ventilspillerummet.
Uanset om det er forkerte dyser i den nye karburator, bør den starte.
Hvis der sidder en cut off ventil i bunden af svømmerhus, så tjek lige om den virker/får strøm.
Er den med benzin pumpe, eller løber det selv til ?
Altid godt at prøve med frisk benzin, rig evt en lille dunk med slange til, så kan du på den måde udelukke at fejlen ligger i benzintilførslen. (en plast-dunk/flaske, og en stump benzinslange, bor et hul i bunden af dunken, der er lidt mindre en slangens yder diameter, så kan slangen presses i så den er tæt, husk udluftning i dunken)

Vi prøver igen, i morgen --
Nej ikke helt det samme problem, den gamle kunne godt starte når svømmer-/flyderhuset blev fyldt med benzin, hvorimod med den nye karburator, starter den kun når der bruges start spray, så der er en lille forskel her
jhb skrev den 12-01-2022 12:09:42

Nej ikke helt det samme problem, den gamle kunne godt starte når svømmer-/flyderhuset blev fyldt med benzin, hvorimod med den nye karburator, starter den kun når der bruges start spray, så der er en lille forskel her
Lige nettop derfor jeg spurgte til cut off ventilen.  

Til trådstarter har du prøvet om der kommer benzin når svømmerhuset er afmonteret, svømmer og svømmernål skulle jo gerne kunne lukke benzin ned i svømmerhuset.

Vi prøver igen, i morgen --
Nej ,men det vil jeg da prøve og vende tilbage. Der kommer ihvertfalld masser af bensin ud af slangen ind til karburator så bensin pumpen virker også fint, når nøglen drejes..
Nå, nu kom jeg da lidt videre, da jeg åbnede dæksel ind til ventil, var den ene stødstang knækket. Fik ellers havetraktoren startet en enkelt gang men kunne ikke holde sig selv igang. Men nu er der bestilt ny stødstang så må vi se om det ikke hjælper en hel del. Ved så ikke hvorffor den er knækket, men der må have været modstand eller bare noget slidtage. ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis