Hæfter Skalcem på maling

Jeg skal male mine kældervægge. Har skrabet al løs maling og pudset de værste huller op med kalkbaseret pudsemørtel. Har grundet hvor der ikke er maling med mikrodispers.

Jeg er blev anbefalet at male med Skalcem, men spørgsmålet er om det hæfter der hvor der er maling? Eller om jeg skal ud i en dyr silikatmaling?

Nogen erfaringer?

Væggene er tørre og sunde.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke bruge skalcem på silikat, kalk eller akryl. Ved det ikke, men vil ikke tro du kan bruge skalcem på en kalkmørtel heller. Skalcem hæfter kun på cement. 

Mvh Troels
Er det ren kalkmørtel uden cement?
Du skal have renset alt maling af.

Girafsliber og korn 20.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak til jer begge!

Jeg besluttede at købe silikatmaling (der faktisk ikke var så dyr igen - på tilbud til 750 kr. for 10 liter). Det skulle kunne hæfte på mine overflader og være diffusionsåbent.
Jeg ved ikke hvilken silikatmaling du har købt men normalt skal man bruge særlige grundere hvis man maler med silikat på akrylmaling. Siliktmaling fungerer ved at malingen forstener mod overfladen og det virker sjovt nok ikke ovenpå plastik 

Ask
Der findes en akryl/silikatmaling, der hæfter på det meste, men så går lidt af pointen ved at bruge silikat af..ved ikke hvor god permeabiliten er. 

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har prøvet at smøre silikatmalingen på nu, og det hæfter tilsyneladende fint. Producenten skriver også at det kan hæfte på det meste. Tak for hjælpen!

Silikat maling er fint. Det er dog ikke den bedste løsning. Den bedste er at rive det hele ned, pudse med mørtel eller cement, og derefter male eller filtse med cement baseret såsom skalcem eller cement 0-2 indfarvet. 
Jeg tror ikke min kone synes den bedste løsning er at jeg bruger hele juleferien med at banke puds ned i kælderen   
Så må du jo fortælle hun kan ringe til en murer, hvis hun vil have lavet noget halvt. . . . . Silikat løsningen er dog ikke dårlig. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også