Jeg er i gang med et projekt badeværelsesrenovering. Der skal bl.a. nyt gulv, så det gamle skal brydes op, men der er gulvvarme. Engang har der været en radiator, så et sted kommer der et rør op fra gulvet og ned igen via en slange (og der er en udluftningsskrue), og ca. 80 cm. derfra kommer der et rør op og ned igen via en slange, og på den del sidder termostaten.
Jeg regner med, at hvis jeg fortsætter ret meget længere med at bryde gulv op, så går der hul på varmeslangerne.
Jeg tænker egentlig bare at finde ud af hvordan jeg lukker for cirkulationen, og så skiller jeg begge de 2 dele ad og sætter en prop (muffe) på der hvor slangerne er, idet jeg går ud fra slangerne går til gulvvarmen. Lidt ligesom jeg har sat muffer på rørerne til brusearmaturet, men det var jo brugsvand, så det var ikke så svært.
Senere, når der skal laves nyt afløb og gulvvarme, så skal jeg have en VVS'er ind over, men i første omgang skal jeg blot kunne bryde gulvet op uden at lave ulykker med varmeanlægget.
Er der noget jeg skal være opmærksom på, inden jeg kaster mig ud i at sætte prop på vandrørerne?
Efterhånden selvlært gør-det-selv alt-mulig-mand.