Udvidelse af køkken alrum/ gulvvarme

hej med jer. Vi overtager et hus til april og er gået igang med planlægning af renoveringen. Vi vil gerne udvide køkken-alrum og inddrage det ene tilstødende værelse. Der er gulvvarme i hele etagen, pånær de to værelses, dermed også det tilstødende værelse. Væggen der fjernes er ikke bærende eller afstivende, det er blot en gipsvæg monteret for mange år siden i forbindelse med oprettelsen af flere værelser. Der er tale om betondæk. Vi er i tvivl om hvordan vi bedst muligt får gulvvarme i det inddragede værelse, da disse 10 kvm nu bliver inddraget til køkkenet hvor der allerede er etableret gulvvarme. Har i nogle gode bud/ ideer? Se gerne billedet 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eet sted skriver du “for mange år siden”. Deraf forstår jeg, at det er ældre hus. måske med gulvvarme i jernrør I køkkenet. Køkkengulvet bør tages op, sammen med værelsesgulvet og isoleres efter nutidens standard - 400 mm - måske kan du nøjes med at tage gulvet op i værelset, lægge gulvvarme og koble på bestående, men jeg synes det er juks.
Du kan sagtens lave gulvvarme i "værelse" med en sløjfe for sig selv. Det skal bare monteres på en måde så Telestat på denne sløjfe får strøm samtidig med køkken telestat. altså montere dem på samme klemmer i styring.
Men der er ingen tvivl om at gulvet i værelse skal hugges op og deraf følgende isolering ned i 400 mm dybde + beton lag
Nu står der godt nok kælder på tegning, hvis det også gælder under værelset så er det ikek sådan som jeg beskriver det skal laves

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Gulvvarmen i køkken er fra 2008, så det er væsentligt nyere end skillevæggen ind til det tilstødende værelse
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også