Renovering af garage

Hejsa

Vi skal til at renovere vores garage i det nye år, hvilket bl.a. indebærer nyt tag, troldtekt loft og motordreven garageport. Til denne garageport skal jeg også have en styring, så jeg kan styre den fra min smartphone. Derfor har jeg brug for to stikkontakter oppe ved motoren.
Hvordan har I gjort dette? Jeg tænkte, at man kunne montere et lampestikkontakt (den som skal drejes på plads) i troldtekt loftet og så lave en forlængerledning med to udtag på.

Med venlig hilsen
Azkaban
Hejsa Vi skal til at renovere vores garage i det... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
BTA Handyman skrev den 20-12-2021 17:02:34

 

Det er noget ala det her du vil lave ikke?
Hvorfor vil du have et stikket skal være lodret?
Den hvide ledning der er på, går over til portmotorerne.

Jo noget ala det. Og istedet for at portmotoren sidder direkte i, så vil jeg sætte en forlængerledning i, da jeg har brug for 2 stik.

Grunden til at jeg ville lave det lodret, er fordi styringsenheden kommer med en adapterklods, som vil gøre at stikket vil falde ud af stikkontakten, hvis den bare sad i loftet :)

S. Fabrin skrev den 20-12-2021 18:29:18

Der overhovedet intet galt med placeringen i det grønne område, som vist på dit billede. Grunden til mit forslag er, at der søges en næsten usynlig placering, samtidig med at det er en kommentar til brug af en lampeudtag med en stikprop til samme forsynet med to ledninger forsynet med to forlængerled. Det forekommer mig at være en lidt kluntet løsning.

 Enig, der skal ikke være 2 ledninger, hvilket også er grunden til jeg viste hvordan det ser ud ved mig. Et udtag til hver portmotor. Det andet vil se ud som amatør arbejde. Især når der alligevel skal nyt loft op. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også