Adapter/transformer til US elektronik til dansk strøm?

Hej

Jeg har et aparat fra USA som jeg har brug for at tilslutte.
Aparatet har US amerikansk hanstik med tre ben som dette:

Desuden står der på aparatet: Rating: 100-120V~.

Så det går jo ikke at tilslutte dansk 230 V AC.

Derfor vil jeg høre, om der findes en adapter/transformer der kan lave 230 V AC om til 110 V AC og samtidig har et US hunstik?

Hvis jeg skal bruge to dimser for at løse dette problem, er jeg også åben overfor det.  Men vil naturligvis foretrække en enkelt dims.

Nogen der har erfaring med det?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jenshøj skrev den 20-12-2021 11:26:17

Ja, det kan godt fås til ting med lavt forbrug:
https://www.pricerunner.dk/sp/110v-converter-el-artikler.html

Er det kraftigere ting bliver konverteren typisk så dyr, at man lige så godt kunne købe et apparat til den rigtige spænding.

 

Fedt. Tak for det.
Jeg har faktisk 4 aparater som skal på. Den ene af dem er rated til 15A. Det er jo pænt meget...
Der står: 100-120V~, 15A, 60Hz

Mon de der convertere kan levere så meget?

Jeg håber ikke, at det er noget problem, at vi i DK har 50 Hz og ikke 60 Hz.

15A ved 110V er 1650W. De konvertere jeg linkede til er vist til alle til under 300W.
Konvertere til høj effekt er som sagt voldsomt dyre, især hvis man har brug for at på en pæn sinus ud af dem.

De billige konverterer næppe frekvens, men alt efter hvad man skal tilslutte, er det måske heller ikke vigtigt.

Hvis apparaterne har ekstern strømforsyning, er det bedre at udskifte dem, end at sætte en konverter foran.

Det ville hjælpe på besvarelsen af spørgsmålet, hvis du oplyser hvad det er for maskiner/forbrugere, det drejer sig om, og hvor meget hver maskine bruger.
En autotransformer på 2000 VA/W koster i nærheden af 1900 kr.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis