Kant sikring af belægning.

Hej,
Jeg har lagt 110kvm fliser hvor af de 40meter er mod græs, og den kant vil jeg gerne have sikret mod udskridninger, og som jeg ser det er der tre muligheder.

1.
Beton kant under jord niveau men ca halvt op af flisen så det ikke er synligt.
Denne løsning har mine erfaringer bare ved tidligere belægning arbejde vist at græsset ikke er glad for at gro på, dvs. At der mangler ordenligt græs ca fem cm ud fra kanten.

2.
Snap edge, plast kant med metal spyd.
https://www.ep.dk/vaerktoej/brolaeggerudstyr-og-vaerktoej/afretningsudstyr/e100003066-snap-edge-kantsikring-24-stk-a-244-cm?gclid=Cj0KCQiAzfuNBhCGARIsAD1nu-_imKKO3eBySq02e2wYJ_B5swhhQV2DxzbkCb0tpyx2JIgIVNkBPrYaAu5MEALw_wcB

3.
Jem og fix billigere alternativ til nr to. Med plast søm.
https://www.jemogfix.dk/kantskinne/4211/9041441/
Hvad er jeres erfaringer med ovenstående, evt. Nogle andre forslag.?

Prisen på snapedge på ca.5-6000kr afskrækker mig ikke, hvis det virker, som vist
på diverse udlandske sider, men hvis Jem og fix alternativ virker lige så godt vil jeg da gerne spare de ca. 3- 4000kr. :)

Venlig hilsen,
Mikkel
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En stål-plade i 3mm gods ca. 20cm bred, banket ned langs fliserne, f.eks. corten eller rustfast stål.

 

Græs presser selv en del, du vil næppe opleve dine fliser skride ud i plænen.
MIkkelNIelsen skrev den 20-12-2021 14:28:14

Jep, men er nedstemt af den bedre halvdel.🙂

 

 Måske fordi den bedre halvdel ikke kan forestille sig, at kantstenen ikke stikker op over fliser og græs, men er gravet ned i jorden og kun er synlig i kantens tykkelse på 5 cm. 


fase
Grav en lille rende, fyldt beton i og Ca 3 cm op ad belægningen. Fyldt jord over bagefter, så betonen er dækket af jord og senere græs.

Det burde kunne fungerer tænker jeg ? 

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis