Hvordan afslutter de ender pænest?

Jeg er igang med ligge laminat gulv er kommet til slutningen hvor der er gelænder og diverse skruer fatningen til at holde trappen, og kan ikke helt finde på en god måde at slutte disse ender på? som det måske kan ses på billedet her har prøvet med en liste profil, men kan ikke fine en ordentlig løsning tim der hvor trappen er sat til gulvet samt dette lille område.

Nogen som har en god ide hvordan jeg afslutter sådan et gulv op mod gelæ deret pænest. 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På første billede: Hvis bolten er under gulves overflade, så ville jeg fjerne noget materiale på laminatens underside, således at laminaten kan gå hen over bolten. Da man aldrig kommer til at træde dér, er det rigeligt hvis der er 1mm laminat tilbage hen over bolten. Evt. kan bolt erstattes med en med mindre hoved eller med en som kan undersænkes ned i metallet.
På andet billede ville jeg lade metallisten gå helt hen til fodpanelet.
Bolten er 2 mm over gulvet så jeg må skifte den ud.
I forhold til enden har du en ide hvilket alu profil vil passe bedst, synes ikke jeg kan finde noget som rigtift passef
Det er lidt svært at se på billedet, men umiddelbart tror jeg ikke du finder noget meget bedre end den liste du har fundet. Måske en sort ville være mere usynlig, når nu gelænder er sort.

Men jeg ville som sagt skære det lille hjørne af gulvplanken, således at metallisten kommer til at gå helt hen til fodpanelet. Evt. kunne du lave en lille sort klods i samme størrelse som bunden af gelænderet, og sætte den i forlængelse, så det ser ud som gelænderet går helt hen til fodpanel. Det tror jeg giver det mest rolige udtryk.

Nu er det nok for sent. Men pæneste løsning til trappe var nok et 8-10 mm undergulv. Er der overhoved undergulv?

Mvh Troels
Der er gulv under...hvis det undergulv?
Endte med gå med løsningen ovenover..

Synes det ok fint nok tilsidst, efter 2 dages arbejde. 
Annonce
Nydeligt. Men ville nok selv have malet listen i samme farve som gelænder m.v., for ikke at have endnu en træsort synlig.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
På det første billede ser det ud til at gulvet er lagt direkte på beton. 

Mvh Troels
Jeg tror det er gulvunderlæg der får det til at ligne det
Flot resultat! Det ser ud til at være en løsning, som er værd at notere ned til fremtiden

https://el-ias.dk/
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også