Quooker blinker

Hejsa alle..

Min Quooker er begyndt at blinker 3 + 1 blink..
På Quookers hjemmeseide stå dette.

"Hvis dioden på din Quooker blinker i et interval af 3+1 blink, betyder det, at din Quooker ikke kan varme vandet. Du kan genkende fejlen, hvis beholderen og vandhanen blinker tre gange hurtigt efterfulgt af cirka et sekunds pause inden det næste blink. Herefter gentages mønstret.

Dette blinkemøsnter fremkommer når der registreres en potentiel fejl i vakuum-isolationen. I yderste konsekvens kan det betyde, at beholderen er utæt.

Kig først efter om der er spor efter vand i eller omkring beholderen. Kalkrender på siden af beholderen indikerer også utæthed. Tilse at alle tilspændinger på ind- og udgangsslanger er spændt korrekt. Hvis alt er spændt korrekt og man kan se, at vandet siver inde fra beholderen, skal beholderen skiftes.

Kontrollér også om beholderen er varm på ydersiden. Beholderen må godt være lun i toppen, men hvis beholderen er varm midt på, er vakuum-isoleringen punkteret og beholderen skal byttes.

Hvis beholderen ikke er varm, og der ikke findes tegn på udsivninger, kan du forsøge at genstarte din beholder. Hvis fejlen ikke forsvinder efter tredje genstart eller hvis du konstaterer utæthed / varm beholder, så kontakt os venligst ved at udfylde vores kontaktformular. Så hjælper vi dig med at få byttet, repareret, eller komme videre med fejlsøgningen på din beholder. Fejltilstanden kan også skyldes andre faktorer, som ligger uden for beholderen."..

Er der nogen der har erfaringer med at kunne løse dette problem selv, eller kender til nogen DIY videoer, jeg har ikke rigtig kunne finde noget..
Morten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at have haft tålmodighed til at læse alt teksten, så vil jeg jeg som komme med aller første løsningsforslag i mine tanker: Afkalkning.
Isoler din qooker fra vand-forsyningen, sluk for strømmen og afmonter den.
Fyld den 40% med eddike/vand blanding (50/50), eller hvor meget der nu engang er nødvendigt for at dække varmelegemet helt.
Tilslut den til el igen, og lad den varme op. Sluk for strømmen igen, og lad den stå i nogle timer, til enten eddike opløsningen har mistet sin virkning eller den er ren for kalk. Hvis eddiken mister effekten, så tøm den og fyld den op på ny med en ny portion eddike blanding, og lad den blive varm igen.
Varmen gør at afkalknings processen går hurtigere.

 

Hvilken model af quooker og armatur?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hanen hedder Nordic fusion square.
Beholderen hedder vaq pro3 B
Quooker har service-kits man kan købe på nettet, men hvis der ikke er tegn på utætheder kan du starte med at afkalke den (brug citronsyre), og i samme anledning checke om der er tilkalkninger i flowreduktionen (hvis modellen er udstyret med en - min egen er en 7L combi). Hvis intet hjælper har quooker en ok telefonsupport.

Du afbryder strømmen og tager trykket af beholderen ved at lade vandet løbe, der er iøvrigt en fin gennemgang på yt ift at lave service eg adskille og samle.
https://m.youtube.com/watch?v=V2o4-ujYDe8

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis