Rengøring af fastgroet snavs/svamp

Hej alle!

Jeg ved ikke, om dette er rette Forum, men kunne ikke finde bedre alternativer. Så krydser fingre.

Jeg har igennem nogle år fået opbygget disse grønne/brune områder i og omkring min brusekabine (primært i hjørner og fuger), og har forsøgt at fjerne det med svamp og almindelig “allround” rengøringsmiddel.

Det ligner en form for fastgroet svamp? Fugt?

Nu vil jeg dog gerne have det helt væk! Hvad gør jeg? Hvad skal jeg bruge af kraftig rengøringsmiddel?
Ung fyr her, som er helt blank på rengøring 🙄
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge en damp-renser.
Zigzag skrev den 17-12-2021 23:08:38

Du kan bruge en damp-renser.

 Jeg kan læse mig til på Bolius, at en damprenser er rigtig godt, men at man ved lige præcis linoleumsgulv skal passe på med det, da det kan tage skade af det.

Er vi ikke enige om, at det er linoleum, jeg har i min brusekabine? Eller? 🤔
Du har helt sikkert IKKE linoleum i dit bad. Det er vinyl. Prøv at vaske det af i rodalon først. Hvis det sidder dybt i selve silikonefugen, så kan det være svært at få helt væk.

Dit problem skyldes i nogen grad, at vinylen er lagt uden på filten. Så får man en kant der samler fugt. 

Mvh Troels
TRRA skrev den 17-12-2021 23:24:11

Du har helt sikkert IKKE linoleum i dit bad. Det er vinyl. Prøv at vaske det af i rodalon først. Hvis det sidder dybt i selve silikonefugen, så kan det være svært at få helt væk.

Dit problem skyldes i nogen grad, at vinylen er lagt uden på filten. Så får man en kant der samler fugt. 

 Tusind tak! Så lærte jeg også noget nyt i dag :-)

Jeg prøver med Rodalon først, og virker det ikke ordentligt, kan jeg prøve damprens.

Hvordan gør jeg det bedst med Rodalon? Skal jeg påføre og skrubbe med det samme? Skal det have lov til at sidde lidt, inden jeg begynder at skrubbe?
Frisk skrev den 18-12-2021 09:36:04

Lad Rodalonen sidde og arbejde en time. Blød op og skrub med feks en gammel tandbørste. 

 Tak 🙏

Det du har er mugdannelse i fuger. Rodalon er desinficerende og dræber mug og skimmel det er bland andet det der gør det så effektiv. Så efter 1 omgang som beskrevet ovenfor, kan du med fordel smøre ren rodalon på og lade det sidde til dagen efter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 19-12-2021 00:08:02

Det du har er mugdannelse i fuger. Rodalon er desinficerende og dræber mug og skimmel det er bland andet det der gør det så effektiv. Så efter 1 omgang som beskrevet ovenfor, kan du med fordel smøre ren rodalon på og lade det sidde til dagen efter. 

 Tak 🙏

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis