Badeværelse lugter af tis

Hej,
Jeg har overtaget et hus, hvori badeværelset (brus + toilet) i kælderen er nyrenoveret. Badeværelset har stået mere eller mindre ubrugt i mere end 6 måneder uden nogen lugtgener. Lige pludselig begynder det at lugte af tis derinde. Det er ikke en decideret kloaklugt, men det minder mest af alt om stanken i en gyde som er blevet overpisset.
Jeg tænkte umiddelbart, at det var vandet i vandlåsene som var fordampet og skyllede derfor både brus og håndvask igennem med varmt vand, men lugten fortager sig ikke selvom jeg lufter godt ud. Jeg kan ikke lokalisere hvor lugten kommer fra (har prøvet at have næsen nede i toiletkumme og afløb).

Havde det været en decideret kloaklugt, så var jeg ikke i tvivl om hvor det kommer fra, men det bekymrer mig lidt at det lugter af tis. Har nogen oplevet en lignende lugt eller en idé til hvad det kan være?

Badeværelset står fuldstændig tomt - dvs. der står intet derinde som kunne afgive den lugt.
Hej, Jeg har overtaget et hus, hvori badeværelset... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Følger lugten dig?

Vh.

Peter

Allan A skrev den 17-12-2021 20:23:33

Du har sikkert skyllet ud i toilettet og gjort ekstra rent osv., men nu nævner jeg det for en god ordens skyld. Vi har et ekstra badeværelse, vi ikke bruger så ofte. Nogle gange når det har blæst godt til, så står vandet lavt i toilettet, så noget belægning ind mod vandlåsen ligger frit. Det lugter helt utrolig dårligt, men hvis vi ikke lige har været der et par dage, kan det godt være kommet snigende, så vi først opdager det, når det er helt vildt. Det kan vel godt lugte som tis.
Det var et godt bud. Jeg har skyllet ud i toilettet mange gange, men har ikke brugt meget tid på at rengøre, da badeværelset er helt nyt og ubrugt og der ikke har været nogen lugtgener i de første mange måneder. Jeg prøver at se om det kan hjælpe at gøre toilettet grundigt rent nede i.

knagsted skrev den 19-12-2021 10:13:16

Følger lugten dig?

 Nej.

Lige en opdatering, hvis der skulle være nogle nysgerrige sjæle. Jeg valgte at forsegle afløb i bruseniche og håndvask med plastik for at se om lugten skulle komme derfra. De første par dage var der ikke den store ændring på trods af udluftning, men derefter begyndte det lige så stille at fortage sig. Efter en uges tid var lugten næsten helt væk og for en lille uges tid siden fjernede jeg så plastikken og vi er begyndt at bruge bad, toilet og håndvask. Der har ikke været lugtgener siden.

Så altså, jeg har ikke nogen endegyldig konklusion på problemet og jeg må se om problemet kommer tilbage. Ikke desto mindre, sætter jeg pris på jeres svar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også