Valiant Eco Tech Classic Drypper

Hej  LDS'er. mit fyr bruger lidt vand se sedlen, jeg satte på den 28 oktober efter påfyldning, billedet er fra i dag den 16 december, altså ca 1,5 måned, måleren står ca det samme sted  da jeg fyldte vand på.

Der er 3 afgange på fyret den venstre går op i en ventil med rødt håndtag og der står 3 bar på den, den miderste går op i bunden af fyret og det er den det drypper fra, den afgang til højere er såvidt jeg ved en sikkerhedsventil, håndtaget er blåt  og mærket 10 bar.

Er der nogen der ved hvor vandet kommer fra ?, er det vandet fra radiatorene, eller ?
gode råd modtages med tak.

mvh Bjarne

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er kondens fra afbrændingen af gas, den burde føres til afløb sammen med de to andre. 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er en fra fyrets sikkerheds ventil Den kan være mærket med 3 bar. Her skal der ikke komme vand. Hvir der drypper lidt der så vil fyret tabe tryk over tid. Det kan så være nødvendig at montere ny sikkerheds ventil.
Så er der en kodens afløb Den vil give vand hele tiden medens der er flamme på fyret
Til sidst er der en fra brugs vandets sikkerheds ventil. Den kan være på 10 bar. Den skal give lidt vand efter hver forbrug af varm vand i bad eller vask.
Jeg kan ikke se hvilken der går hvor hen men det kn du selv.
Den på 10 bar kan du prøve at holde en spand under og så aktivere den. Ofte er der enden af sikkerheds ventil der skal drejes. Er der plasthætte på skal denne tages af og den lille arm vippes. Så giver det meget vand i spanden men du skal helst ikke kunne se forskel på trykmåler da det ikke har sammenhæng med radiator vand.
alle 3 rør bør gå til afløb, men på sådan en måde at det er synlig udstrømning. Det kan så eventuelt være en tragt det ender i og som sidder på afløbsrøret. jeg kan ikke helt bedømme om det er den der er under din klud. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis