Hjælp til stikkontakt og samlemuffe

Hej :)
Jeg har en række stikkontakter jeg gerne vil have skal være tændt altid, da jeg sætter nogle zigbee stikkontakter på. Jeg er dog i tvivl om hvordan de skal samles med samlemuffer, således de altid er tændt. Jeg har 6 ledninger i stikkontakten.
2 sorte ledninger
2 brune ledninger
2 sorte med hvid stribe

Jeg håber nogle af jer kan fortælle mig hvad der skal samles i samlemuffe for at kontakten altid er tændt :)
På forhånd 
/Frederik 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde være brun og blå samt naturligvis grøn/gul

Det fikser jeg...
Du kan sætte et afdækning på istedet for den nuværende tangent

Du skriver stikkontakt, men mener nok afbryder? Når der er 6 ledninger, så er det enten en korrespondance afbryder (mulighed for at tænde på 2 forskellige afbrydere) eller en kroneafbryder (mulighed for at styre to forskellige lamper).
I begge tilfælge skal alle 6 ledninger samles.
På billedet er der vist to ledere samlet i en dobbelt samlemuffe, dem skal der ikke gøres noget ved udover at samle dem i en enkelt muffe. Hvis det drejer sig om en stikkontakt skal de brune samles i en muffe og de sorte i en muffe. Drejer det sig der i mod om en afbryder skal alle ledninger i afbryderen samles i f.eks. dobbelt samlemuffe. Du kunne bruge den, de to sorte med hvid stribe er samlet med.

fase
Hej alle,
Det er selvfølgelig en afbryder der er tale om.
Så det i skriver er, at jeg skal samle alle 6 ledninger i en dobbeltmuffe - har det nogen betydning hvilke der bliver samlet sammen i hver side af muffen? 

Nej, ingen betydning.
Det er lidt uklart, om du allerede har pillet de 2 ledninger, som er samlet i dobbeltmuffen ud af afbryderen, eller om de har været samlet med muffe hele tiden.
Men under alle omstændigheder så skal alle ledninger, som er i, eller har været i afbryderen, samles.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis