Bosch tørretumbler - Konstant fyldt vandbeholder fejl (alger på dykpumpe sensor)

Hej,

Min tørretumbler, Bosch Logixx 7 (selvrensende model), melder efter et par minutter "fyldt vandbeholder" fejl og stopper.
Problemet skydes alger på dyk-pumpe sensoren, dvs. at den ikke kan se at vandstanden falder i sit bundkar og derfor stopper.

Flere fine youtube videoer viser hvordan man ret simpelt kan tage siden af (på selvrensende modeller som min) og rense dykpumpen og bundkaret, f.eks.:
youtube guide

Desværre ser de ud til at bosch har opdateret deres design   og jeg kan ikke længere tilgå pumpe og bundkaret fra siden:

Gode ideer søges!
(jeg har førsøgt at køre først opvasketabs-vand og efterfølgende eddike-vand gennem uden held)

Mvh
Hans

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må desværre igennem den helt store tur og adskille maskinen helt. Jeg har lige været samme tur igennem. Det kan gøres på en times tid. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Problemet blev løst ved at skille maskinen fuldstændig af, som Wezio foreslog, og derefter rense bundkaret efter bedste evne.

Efter maskinen var samlet igen stod naturligvis tilbage med en lille håndfuld skuer....   Men pt. kører maskine upåklageligt igen
Stod med en lille håndfuld skruer
Hvor mange tumblere skal du skille ad og samle inden der bliver reservedele til 1 ekstra   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis