indstillingen af træningen på evinrude 25 hk

hej jeg håber der none her på LDS der kan hjælpe mig . jeg har en evinrude 25 hk der skyder når den får gas så tror det er træningen den er gal med . men skul der være en der vil fortælle mig hvordan jeg juster den mvh johnny  

mvh johnny
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt er det ikke nødvendigt at stille på tændingen, medmindre der er nogen der har pillet i den..
Prøv med nye tændrør og vær sikker på det er det rigtige nummer, selv om de gamle tændrør ser fine ud, kan de godt fejle, totakts påhængsmotorer er meget kræsne omkring tændrør.
Det kan også være fordi tomgangsblandingen er for mager, prøv ar skru tomgangsskruen (den med en lille spiralfjeder omkring sig) ½-1/1 omgang ud.
Hvis den i tomgang nyser/tager udsættere, kan det også skyldes defekte zimmerringe i motoren.

Men prøv allerførst at give den lidt choker hvis den er med håndchoker, løser det problemet, får den en for mager blanding, eller zimmerringene er defekte.

Hvor gammel er benzinen, er den fra sidste år kan det også spille ind..

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns Tak for svaret .Jeg har givet den nye tændrør tændspoler men Det hjalp ikke .når jeg trækker i snoren kan den også godt finde på at skyde så Jeg tænkte måske det var tændingen der skulle justeres mvh Johnny 

mvh johnny
Prøv at give den choker..
Er den med platinner, eller er den med elektronisk tænding?

Det er også godt at lave en kompression test, er den ikke i orden, bliver det aldrig godt, før det kommer i orden..

Jeg kan ikke huske hvordan man stiller tændingen, men som jeg husker kan man både bruge en tændingspistol, og gøre det manuelt, du kan nok finde en værkstedsmanual på nettet, der er det hele beskrevet.
Elles er der nok nogle youtube film om emnet..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis