Montering af skrivebord på væg (udfordring med radiator)

I det nye hjem skal jeg montere et bord på væggen, lige under vinduet:
Bordet skal monteres på samme vis som nedestående.

Jeg løber dog ind i det problem, at radiatoren står i vejen for montering af venstre beslag. Radiatoren sidder for tæt til væggen

Beslagende skal kunne holde massiv bordplade, computerskærm og diverse småting.

Jeg tænkte at det måske var muligt at finde et L-formet beslag som er mere 'slim' end dem jeg allerede har, så det kan gå ned bag radiatoren. Ja, det bliver ikke nær så robust, men måske et L-formet beslag af det rette materiale kan gøre jobbet.

update: Da der skal stå seng i venstre side (se tegning nedenfor), så kan venstre væg ikke benyttes.

Nogen som ved hvis sådan et beslag findes, eller har du måske en anden løsning?
Hilsen
Gustav
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sætte et stykke træ op på den væg der går vinkelret på vinduerne, som bordet kan ligge af på. Så kan du også sætte et stykke træ under vinduet til at holde bordet og endelig en af de kraftige hyldeknægte mellem radiatoren og det høje vindue.
Så ville jeg sætte et stykke træ på under vinduet og nogle ben i hvert hjørne ved forkanten.
Det virker som en meget uhensigtsmæssigt løsning at sætte en seng med hovedgærdet foran vinduet.
Det vil være temmelig ubehageligt at sove der med hovedet i første række til varmen fra radiatoren samt kuldenedslaget fra vinduet. Jeg ville sætte min seng et andet sted.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jens J. skrev den 14-12-2021 21:59:04

Det virker som en meget uhensigtsmæssigt løsning at sætte en seng med hovedgærdet foran vinduet.
Det vil være temmelig ubehageligt at sove der med hovedet i første række til varmen fra radiatoren samt kuldenedslaget fra vinduet. Jeg ville sætte min seng et andet sted.

Eller vende den 180 grader.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Eller hænge bordpladehjørnet i en wire fra loftet


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jens J. skrev den 14-12-2021 21:59:04

Det virker som en meget uhensigtsmæssigt løsning at sætte en seng med hovedgærdet foran vinduet.
Det vil være temmelig ubehageligt at sove der med hovedet i første række til varmen fra radiatoren samt kuldenedslaget fra vinduet. Jeg ville sætte min seng et andet sted.

 I De tre andre hjørne i rummet findes dør, køkken, og lille altan - så det er nærmest den eneste mulighed haha. 

JohnLarsen skrev den 14-12-2021 22:02:15

Eller vende den 180 grader.

 Det må være løsningen. Hovedgærdet op ad vinduet er no go.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Den "væg" der er under vinduet, er ikke nogen reel væg, men derimod en træ-konstruktion med isolering i, og denne vil ikke kunne bære så meget som du ønsker at have hængende på den.
Du bliver nødt til at affinde dig med et bord der står med ben på gulvet.

 

Og det er dybt urationelt st spærre for varmen med en bordplade. Hvirfor kan et almindeligt skrivebordet 4 ben ikke bruges? 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis