Smadret pære i Miele indbygningsovn

Hej, min pære i ovnen skal skiftes. Beskyttelsesglasset fik jeg skruet af, men så snart jeg rørte selve pæren, gik den i stykker. Nu har jeg så kun fatningen siddende + eventuelle glassplinter. Hvordan får jeg pillet fatningen ud? Jeg skal have ovnen ud fra væggen for at slukke for afbryderen. Derfor venter jeg til i morgen, hvor jeg kan lukke for sikringerne mens det er lyst. Jeg har tænkt mig at jeg må ind i fatningen indefra for at få den løs? Men hvordan?
ingeborg

Når lysten driver værket
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ovnen er sikkert tilsluttet komfur-/kogepladegruppen, så du slukker for den gruppe og tjekker lige, om der er lys i displayet. Hvis der ikke er lys i displayet, går du igang med en spidstang og tager fat på soklen og drejer mod uret rundt. Så skal soklen gerne begynde at løsne sig og blive drejet ud. Den ny pære skruer du så i og skruer glasset fast. Tænd for gruppen igen.

fase
Du stopper hærdende modellérvoks ind i resten af pæren og venter til det er hærdet (lav et "håndtag" eller en "kærv" i vokset.
Så kan du skrue resten ud.

Brug sådan een her 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis