PAS PÅ LED smart Pærer

PAS PÅ EL GROSSISTEN, Deres Smart led pærer brænder lysdæmpere af, selv om der står i deres produktbeskrivelse at de er dæmpbare.

Jeg købte (desværre) 7 stk. 5W LED GU10 med RGBW, Dæmpning og WI-FI ledpærer af El Grossisten. Det var der ikke nogen problemer med, hurtig respons og hurtigt var pengene trukket på min konto, og varerne var på vej..

Fik først 3 stk. leveret, fik dem monteret og installeret, de virkede fint med min led godkendte lysdæmper og med app'en. Bestilte så 4 stk. mere, så jeg kunne få alle pærer skiftet ud med smart, (har 79 stk gu 10 spots som alle skulle skiftes ud med smart) gik igang med at monteret de sidste 4 stk. også, men da jeg satte nr. 7 pærer i begynder de 6 andre pærer der er monteret at blinke helt vildt i 30 SEK, og derefter går de ud.

Det viser sig så at de har brændt min lysdæmper af. Så jeg kontakter El Grossisten for at hører hvad jeg kan gøre, men får at vide efter at have skrevet en del mails at jeg kan returnere pærerne, men de vil ikke gøre noget ved min lysdæmper selvom at det er deres produkt der har ødelagt den. Selvom der står i produktbeskrivelsen på deres webshop at pærerne er dæmpbare, så pærerne er købt til lysdæmper.

El grossisten har erkendt i en mail at der står på webshoppen at pærerne er dæmpbare (der er også et symbol på emballagen der viser det) aligevel vil El grossisten ikke erstatte min lysdæmper selvom det er deres produkt der er skyld i at den er brændt af. Men det skal siges at de er så flinke at vedhæfte et link til en ny lysdæmper jeg kan købe af dem, i den mail hvor de skriver at de er fuldstændig ligeglade med at deres produkt ødelægger deres kunders installationer, og det ikke er deres problem.

Tak til El Grossisten for en helt utrolig dårlig service, så ved jeg da hvilke firma jeg ikke skal handle med mere, og aldrig anbefale til andre.
50 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er 100% sikker på, at det er pærernes skyld, at din lysdæmper er blevet defekt.

fase
Desværre er markedet for lyskilder og dæmpere svært at gennemskue for den almindelige forbruger, men sådan helt generelt kan man ikke sætte en "smart" lyskilde efter en dæmper, da dæmpningsfunktionen er indbygget i pæren og ikke virker sammen med ekstern dæmper.
Det sagt, så har jeg dog meget svært ved at se, at en forhandler, som har leveret et virkende produkt, skal erstatte noget du har ødelagt i din egen installation, fordi du ikke er opmærksom på eller vidende om produktets virkemåde. Din egen forsikring vil sikkert dække dæmperen, da du ikke har gjort noget ulovligt.

Vær i øvrigt opmærksom på standby-forbrug. 79 lyskilder med måske 0.5W forbrug, når de er slukket, giver en ikke ubetydelig udgift.
Ville det være muligt for dig at beskrive hvorledes de skulle have ødelagt din dæmper?
Altså lidt flere fakta omkring effekter, komponenter m.m.
jenshøj skrev den 13-12-2021 14:50:58
Vær i øvrigt opmærksom på standby-forbrug. 79 lyskilder med måske 0.5W forbrug, når de er slukket, giver en ikke ubetydelig udgift.

Men vær også opmærksom på at denne, og alle mulige andre typer stand-by-forbrug, jo i den kolde del af året, kan betragtes som el-opvarmning(medmindre de sidder på loft e.l. uopvarmede områder).


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Henrik71 skrev den 13-12-2021 12:51:44

PAS PÅ EL GROSSISTEN, Deres Smart led pærer brænder lysdæmpere af, selv om der står i deres produktbeskrivelse at de er dæmpbare.

Jeg købte (desværre) 7 stk. 5W LED GU10 med RGBW, Dæmpning og WI-FI ledpærer af El Grossisten. Det var der ikke nogen problemer med, hurtig respons og hurtigt var pengene trukket på min konto, og varerne var på vej..

Fik først 3 stk. leveret, fik dem monteret og installeret, de virkede fint med min led godkendte lysdæmper og med app'en. Bestilte så 4 stk. mere, så jeg kunne få alle pærer skiftet ud med smart, (har 79 stk gu 10 spots som alle skulle skiftes ud med smart) gik igang med at monteret de sidste 4 stk. også, men da jeg satte nr. 7 pærer i begynder de 6 andre pærer der er monteret at blinke helt vildt i 30 SEK, og derefter går de ud.

Det viser sig så at de har brændt min lysdæmper af. Så jeg kontakter El Grossisten for at hører hvad jeg kan gøre, men får at vide efter at have skrevet en del mails at jeg kan returnere pærerne, men de vil ikke gøre noget ved min lysdæmper selvom at det er deres produkt der har ødelagt den. Selvom der står i produktbeskrivelsen på deres webshop at pærerne er dæmpbare, så pærerne er købt til lysdæmper.

El grossisten har erkendt i en mail at der står på webshoppen at pærerne er dæmpbare (der er også et symbol på emballagen der viser det) aligevel vil El grossisten ikke erstatte min lysdæmper selvom det er deres produkt der er skyld i at den er brændt af. Men det skal siges at de er så flinke at vedhæfte et link til en ny lysdæmper jeg kan købe af dem, i den mail hvor de skriver at de er fuldstændig ligeglade med at deres produkt ødelægger deres kunders installationer, og det ikke er deres problem.

Tak til El Grossisten for en helt utrolig dårlig service, så ved jeg da hvilke firma jeg ikke skal handle med mere, og aldrig anbefale til andre.

 For det første så er dæmper og smart pære bare no go. Du har dæmpningen i pæren, og 2 dæmpere på samme system, fungerer bare ikke. Har prøvet noget lignende (de brændte ikke lysdæmper af, men begyndte at blinke i slukket tilstand) afmonter lysdæmper og brug så dæmper funktionen i pæren istedet, altså via app eller fjernbetjening.

En anden ting er også at dæmpere og led desværre ikke altid arbejder lige godt sammen, i sær hvis de ikke er af samme fabrikat. Har et familie medlem der har forsøgt sig med 3 forskellige dæmpere til led, på papiret skulle det fungerer, i praksis gjorde det ikke. Og han er trods alt uddannet elektriker for nylig.
Jeg har svært ved at se hvordan de skulle kunne blive ansvarlige. Man sætte aldrig smart pærer foran dæmpere.
Det er da godt at du roser dem for hurtig levering osv.
Jeg var lige inde på din profil og kan se at de 8-10 opslag du har herinde alle handler om t svine leverandører til. Godt nok er det 8-10 år siden du sidst har været Pissesur. Så mon ikke elgrossisten også overlever. Jeg handler hos dem og en af de andre el-grossister på nettet og der er ikke forskel på service ud over at el-grossisten ofte er billigst og hr lang fortrydelses tid. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Når der står på hjemmesiden at pærerne er dæmpbare og der er en ikonet for de er dæmpbare er på emballagen hvor skulle jeg så vide fra at de ikke kan sættes sammen med en lysdæmper..? Og efterfølgende har El grossisten ændret deres produktbeskrivelse på hjemmesiden.. 

Da jeg sætter nr. 7 pærer i brænder min lysdæmper af, det er 2 år gamle installationer. og min elektriker har tjekket den og den er brændt af..

@ev elmand har du læste det ene opslag jeg har på min profil om Alloc? Det tror jeg ikke du har, for det er da helt sikkert ikke en uberettiget advarsler til andre om ikke at købe deres gulve.. Ved ikke hvor du finder de andre 8-10 opslag jeg skulle ha lavet? 

1934 skrev den 13-12-2021 14:23:51

At du ikke ved hvordan produktet fungerer og dermed har ødelagt noget i din installation gør jo ikke dem til idioter.

 Hvis de vil sælge deres produkter til kunder som ikke har en uddannelse indenfor el, så må de sørge for at deres faktablad og produktbeskrivelse stemmer over ens med det deres produkter kan eller ikke kan.

At være selvkritisk er heller ikke så dårligt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 40 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis