Volvo Penta MD11C vs MD2B

Hej,

Jeg er ved at undersøge om jeg uden videre kan skifte motoren i en LM24 hvori der for nuværende er en MD2B defekt motor, men som jeg ønsker en at udskift med en MD11C i stedet.

Umiddelbart ligner de ret meget hinanden.

Er der nogen herinde der ved om det kan lade sig gøre uden alt for bøvl?

Jeg tænker om afstand på motorophæng, nivellering af aksel osv. Slanger og el er skal jeg nok finde en løsning på.

På forhånd tak. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil relativt let kunne måle om fundamentet passer i længde, bredde og højde. Det er formentlig det største problem.
Passer fundamentet ikke, er det nok det, der vil give dig mest arbejde (bøvl    )
11´eren kun knapt 5 % tungere 2´eren men du bør alligevel bruge nye motorophæng.


Finnband
Undskyld, men at sætte en 40 år+ motor i en båd ?

Så skal den da være totalrenoveret ....  

Eller overgemt fra et lager et sted.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jaaae, det kan der selvfølgelig være noget om, men hvis den er ferskvandskølet, så er det en rigtig god motor, slet ikke som den gamle B-maskine. Jeg vil endda sige, at selv om den skulle være saltvandskølet, kan den have mange år i sig endnu. Forskellen på B-maskinen og C-maskinen er konstruktionen af kølevandsovergangene fra cylinder til topstykke. Da Volvo konstruerede C-maskinen kopierede de Bukh´s DV24 og de kører jo næsten evigt.
Der fik vi sandelig pludselig en hel masse at vide. Super  

Finnband
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis