Problemer med gulvvarme danfoss

Hej alle, jeg har problemer med gulvvarme i stuen. Vi har radiatorer på 1 sal og kælder som kører fint, men jeg kan ikke få gulvvarmen over 19 grader på termostaterne, selvom de er indstillet til 30 grader. Vi har trægulv i stuen. Vi har haft vvs på besøg som skyllede systemet igennem og skiftede vores cirkulationspumpe. Det hjalp kun meget lidt. Ham sagde det måske kunne være termostatetet nedenunder pumpen som var i stykker, men han synes egt den virkede fint nok. Har vedhæftet nogle billeder, men ved ærligt talt ikke hvad jeg skal kigge efter. Fremløbstemperaturen er ca 65 grader fra naturgasfyret.

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen, der har gode ideer?
Står alle dine telestater åbne?

Elektronikteknikeren
Ja det sorte er oppe over det hvide. Jeg har lige taget dem af. Skal de stå på neutral? 
Djatdjay. Den viser 30 grader og ha hvis jeg ændrer på termostaten så falder den lidt. Vvs eren der var her sagde at ha havde kigget på termostatet og umiddelbart virkede den
Annonce

Tror du er nødt til at skrue op for termostaten, så din fremløbstemperatur bliver hævet, hvis du vil have højere temperatur i rummene.
Tror du roligt kan hæve fremløb til 35-40 grader uden der bliver problemer med trægulvet, mig bekendt er det overfladetemperatur på gulvet, som helst skal holdes under 27 grader, - og det tror jeg ikke du kommer i nærheden af.
Men køb evt et infrarød termometer,  så kan du nemt holde øje med det. Link til IR-termometer
Men er mit termostat ikke helt åbent ? Den kommer ikke over 30 grader selvom den er helt åbent. Og fremløb på naturgassfyret er 66 grader
Pas, har ingen erfaring med den blanke type termostat fra Danfoss.
Prøv at sætte telestaterne på igen, og skru 3 af rummene ned i temperatur på følerne i rummene, så telestaterne lukker.
Hvis der kun er en kreds åben og din fremløbstemperatur stadig ikke kommer over 30 grader, så vil jeg mene der er et problem med Danfoss termostaten.
Prøv at google den danfoss termostat, om der er indbygget noget temperaturbegrænsning i den, som kan justeres.
Adamb skrev den 25-12-2021 12:22:16

Ja det sorte er oppe over det hvide. Jeg har lige taget dem af. Skal de stå på neutral? 

 Nej, de burde være justeret efter slangelængde, hvor længste slange står på N og de andre så er justeret udfra tabellen til manifolden.

Link til Danfoss og tabel side 36 : ​Link brochure​​​
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis