Har jeg for lidt ram ?

Jeg købte for ikke så længe siden en computer med 4 GB RAM i.

Nu spiller jeg ikke så meget obtil nogmal internet-surf, og film og sådan noget er den helt fin.

Jeg spiller dog ET spil - men som er lavet helt tilbage i år 2008, så tønker den gang var 4 gb ram vildt meget ? Men det hakker ?

Så skal jeg bare have 4 GB mere RAM i, eller købe en heltanden GAMER-bærbar/ stationær computer ?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal da have opgraderet din computer til en gamer bærbar eller en stationær computer med en 32" skærm i fuld HD opløsning. Du sørger for at den er med 16 GB RAM og en SSD på 1TB. Så skal du bare se løjer.

fase
Okay,. det er kun "onboard" grafik på den. Så jeg skal måske hellere se efter en brugt "gamer" så, fremfor at få den jg har op på 8 Gb så.  - eller droppe at spille det spil - som er Team Fortress 2. Det hjælper en smule at sætte indstillingerne ned på lav i spillet, men ikke nok til at det ikke "hakker".

Lige frem 32" skærm og 3080 TI grafikkort og 32 GB ram er nok lidt overkill, jeg er ikke prof CS:GO spiller gg ;)
Findes der overhovedet bærbare computere der har 32" skærm gg ;)
Zigzag skrev den 12-12-2021 11:32:38

Findes der overhovedet bærbare computere der har 32" skærm gg ;)

Nej, men sæt en ekstra skærm til din HDMI udgang på computeren.


fase
Annonce
Her er googles PC specifikationer:
  • Operating System: Windows 7 (32/64-bit)/Vista/XP.
  • CPU: Intel Pentium 4 1.70GHz.
  • RAM: 512 MB RAM.
  • Hard disk: 15 GB available space.
  • Video card: AMD Radeon X1600.

Dit grafikkort er flaskehalsen,.


 

Steensen, hvor har du de data fra?
Intel pentium på 1,7 GHz er nu heller ikke nogen hurtigløber.
Grafikkortet er vi enige om ikke er særlig hurtigt. 

fase
S. Fabrin skrev den 12-12-2021 16:39:51

Steensen, hvor har du de data fra?
Intel pentium på 1,7 GHz er nu heller ikke nogen hurtigløber.
Grafikkortet er vi enige om ikke er særlig hurtigt. 

 google og spil titlen


 

Det vil være nødvendigt at kende flere specs på din computer.

Kravene til spillet i 2008 kan have ændret sig meget siden, hvis der er et nyere operativsystem på maskinen.

4 GB ram er ikke meget til windows i dag. Min PC bruger idle 7,5 GB ram. (Der er en del baggrundsprocesser, men stadig). De 512 mb som bruges til spillet, skal være ledige ram. Hvis der ikke er ram ledig begynder computeren at swappe, og så er det at det går ned ad bakke

AMD Radeon X1600, har dårligere ydeenve end intels integrede grafik, i en ti år gammel maskine. Så det skal være en ældre kartoffel, hvis man uden videre skal konkludere at det er grafikkortet.

Giv os nogle flere specs!
Du kan downloade det program som hedder speccy, og kopiere specs derfra. 
Okay jeg  lever bare med det / Sparer op til en bedre bærbar(ømsker mig en til jul (not happening) gg....

Spørgsmålet var egenligt om det ville give noget at få den opgraderet fra 4 til 8 gc RAM, og lidt vil det nok, men det er manglende grafikkort som formentlig er problemet ?

Synes bare det er sølle at en ny computeri dag, ikke kan køre over 10 år gamle spil. bare nogen lunde. ikke engang på low settings....
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis