Gipspuds fra Knauf tørre alt for hurtigt!

Jeg prøver gipspuds nu og jeg har problemer med, at det tørre alt for hurtigt. Når jeg laver en blanding og kommer ind med den, har jeg Ca 3-5min så er den totalt hård og ikke til at arbejde med. Hvad gør jeg forkert?
Den har perfekt konsistens når jeg tager den med ind.
Der er normal stuetemperatur hvor jeg arbejder. Det sker i spanden. Jeg kan næsten mærke hvordan den er stivnet mere, hver gang jeg tager en ny portion på brættet. 

Husk, det gør ikke noget man laver mindre fejl i gør-det-selv projekter, det giver bare "et personligt præ" ;-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man plejer at have en pottime på 15-20 minutter, men at få forbrugt det man har blandet er en hyppig udfordring med gipspuds, også derfor de fleste foretrækker spartelmasse.

Et par ting du kan prøve:
-koldere vand
-mere vand
-langsommere tempo på piskeris under blanding
-lavere temp i rummet

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for hurtigt svar.
Jeg har hørt om de 20min men her gik der max 5.
Jeg kan ikke skrue temperaturen ned i rummet, men jeg blandede på fuld skrue, så nu prøver jeg igen, med lav hastighed. Ellers må jeg nok tye til kalkmørtel. 

Husk, det gør ikke noget man laver mindre fejl i gør-det-selv projekter, det giver bare "et personligt præ" ;-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også