Stift i pakdåse kommer ikke selv ud

Hej med jer

Jeg kæmper lidt med noget gulvvarme der er styret af radiatorventiler i rummet - den ene har jeg fået til at virke, men den anden driller fortsat.

Stiften i pakdåsen sidder ikke fast, men den bliver ikke skubbet ud automatisk, så jeg kan stille den  i hvilken som helst position med fingrene. Jeg har haft pakdåsen af, og motioneret på keglen inde under. Der kommer vand ud når jeg trykker på den, og det stopper når jeg slipper. Lige lidt hjælper det dog når jeg monterer pakdåsen igen. Jeg har også banket på siden af ventilen flere gange.

Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ny pakdåse.

Søren O
Stiften kører ellers frem og tilbage uden problemer - kan man ikke bedømme den på det?
Hvis stiften køre uhindret, er det ikke den, kontroller at der ikke sidder noget, der kan hindre den har fuld vandring, smør den med wd-40 eller lignende, det er godt til at løsne gammelt skidt, og så smøre det også lidt.

Når du har motioneret menbranen inde bag ved, er du nok ude i at skulle udskifte termostaten.

Vi prøver igen, i morgen --
Udskifte termostaten? Det hjælper vel ikke meget hvis pakdåsen ikke åbner med fjeder - så vil jeg jo kun kunne skrue ned for varmen, og ikke op?

Nu er der lidt nyt. Nu har jeg lige haft pakdåsen ude igen, for at motionere keglen lidt mere, men nu slutter det ikke helt tæt længere. Dvs. at når jeg løsner pakdåsen, så løber der en lille stråle vand konstant. Når jeg trykker på keglen kommer der mere vand, ligesom oprindeligt, og den går tilbage til den lille stråle når jeg slipper den. Har jeg fået ødelagt hele ventilen nu?
NikolajBo skrev den 11-12-2021 13:48:05

Udskifte termostaten? Det hjælper vel ikke meget hvis pakdåsen ikke åbner med fjeder - så vil jeg jo kun kunne skrue ned for varmen, og ikke op?

Udtrykte mig måske forkert det er termostathuset du skal udskifte, men skift termostathovedet også...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis