Thermex emhætte - kontraspjæld åben

Hej,
Jeg håber på at I kan hjælpe mig med følgende udfordring:
Siden vi har overtaget huset, har jeg haft mistanke om, at kontraspjældet ikke lukker efter at emhætten slukkes. De sidste par uger er jeg kun blevet bekræftet i min mistanke (der kan mærkes koldt luft omkring emhætten). Jeg vil høre om det kan passe, at den grønne muffe skal være sluttet til den blå, billeder vedhæftet, på forhånd tak.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om din emhætte er korrekt sluttet til kan jeg ikke sige men hvis alt virker vil jeg ikke være bekymret.  Er dit gamle spjæld i plastik så hiv det ud og erstat det med et af metal det holder tæt. 
Velkommen på lds.
Der er ingen sammenhæng imellem spjæld og den elektriske montering. Spjældet åbner ved luft trykket fra emhætten og den lukker ved en lille fjeder og tyngdekraften. Så du skal op over emhætten og tage den fleksible slange af. Så kan du se spjæld og samtidig se om den virker. Det er ok at tænde emhætte i den situation.
Du har ikke vist hvordan emhætte er monteret i køkken. Er der krydderihylde eller inddækning over så skal det fjernes. Et billede kunne give os mulighed for at komme med anvisning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Takker og tak for dit svar (det er loft monteret på et hus med et fladt tag uden loftrum med motor delen monteret på taget, derfor umiddelbart en opgave lidt for stor til at jeg selv tør at starte på.) Endnu engang tak for forklaringen.
kontra spjæld kan alligevel være placeret lige over emhætte.
Når der ikke er motor i emhætten kan du sikkert se kontra spjælde nedefra hvis du tager filter af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis