Min bil starter ikke

Jeg har en nissan almera som pludselig i dag ikke vil starte, den har masser af strøm og ka sige en brummen/let hakken, men tager ikke rigtigt fat, så den starter ikke.
Er der nogen som har en ide om hva der kan være problemet?

Hilsen Maja
Jeg har en nissan almera som pludselig i dag ikke... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jettelnielsen skrev den 08-12-2021 19:16:01

Jeg har en nissan almera som pludselig i dag ikke vil starte, den har masser af strøm og ka sige en brummen/let hakken, men tager ikke rigtigt fat, så den starter ikke.
Er der nogen som har en ide om hva der kan være problemet?

Hilsen Maja
Der skal vist lige lidt mere kød på de oplysninger - står motoren stille ?
Hvis ja, så er der allerede en masse gode råd, dog kan dine starter kul være nedslidte. Så bøvler den som regel først når den er varm og skal starte ( varme=udvidelse ) - her får du lige en til at banke let på starteren når nøglen drejes - hjælper det = slidte kul.  
Trækker starter derimod motoren rundt, får du lige en ny runde herinde.. :-))

Batteriet er kigget efter og ordnet, den er ladt op gennem hele natten, den får masser af benzin og trækker når nøglen drejes. Den mangler det sidste wrooom lige når den går i gang, det kommer ikke. 
Så kan det være tænding og benzintilførsel.

Elektronikteknikeren
Startspærre kodes  -  det er tit nødvendigt hvis vognen har været nede i spænding på batteriet

"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn skrev den 10-12-2021 16:46:10

Startspærre kodes  -  det er tit nødvendigt hvis vognen har været nede i spænding på batteriet
Muligt - har dog aldrig selv oplevet det.
Gregersen - helt enig.
!: ud med tændrørene og konstater om de alle slår synlig/ens gnist. ( hvis nej = tændrør/tænd kabel/spole/giver - knast/krumtap føler problem )
2: hvis ja til 1, hæld en teskeful benzin direkte i indsugning/gasspjæld og start med let gas.
3: Går den i gang et øjeblik, får den ingen benzin = pumpe/relæ/dyser/karburator problem.
Dette blot en simpel udelukkelses metode.   

Alternativt køb en dåse "Dieselstarter" - virker også på benzinmotorer... Giv den et sprøjt i luftfilteret mens du forsøger at starte... (få en til det netop i mens helst)... Så har du hurtigt udelukket om det er fordi den mangle tænding eller benzintilførsel.

Så er du et skridt nærmere hvad problemet mon egenligt er....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis