Vaskemaskine slår relæet fra. Er det varmelegemet på billedet, der er banditten?

I morges satte jeg en vask over før jeg tog på arbejde. Da jeg kom hjem, var relæet slået fra. Jeg fandt hurtigt frem til, at det var vaskemaskinen, som var banditten, da relæet slog fra i samme øjeblik jeg tændte for maskinen.

Varmelegemet var sat til med papir/uld/you-name-it. Da jeg havde grovrenset det, så det ud som på billedet. Jeg prøvede at sætte det løseligt tilbage, tilslutte strøm, og igen slog relæet fra med det samme. Som det ser ud tænker jeg alligevel, at det må være et godt første bud at prøve at udskifte. Hvad tænker I? Eller er det noget andet, når strømmen slår fra øjeblikketligt, når jeg tilslutter strøm til maskinen?

Vh
Fumle
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en god test at sætte varmlegeme i, spænde det fast så det er vandtæt. Men du undlader at sætte ledninger på varmelegeme. Så prøver du at starte maskinen. Hvis den så IKKE slår relæ fra er du ret sikker på at det er varmelegeme.
Men i de fleste tilfælde ligger fejlen i denne. Det er dog ærgelig at ofre penge på det hvis det så viser sig at være noget andet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Og hvis du havde brugt et afkalkningsmiddel ved hver vask , så havde du nok ikke stået i den her situation . 

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Det ser nu mere ud som om der hænger et eller andet fra en af hullerne i tromlen. Det kan så køre imod varmelegeme og slide hul i denne. Det er de mørkere aftegninger jeg hentyder til. 

Lys og kig ind af hullet til varmelegeme medens tromlen drejes langsomt rundt. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis