Transportabel strømrelæ eller indbygget relæ 63a

Jeg står og overvejer at få lagt strøm ind i et sommerhus (et hus der senere skal rives ned for at bygge et nyt) og tænker på hvad der er bedst og billigst.

Jeg bad en elektriker om at give et bud. Nu farer jeg så vild for hvad koster det egentligt ? En ny (eller brugt) strømladertavle-boks med måler fik jeg at vide er nødvendig. Den koster mindst 10500,- kr. med indbygget måler som jeg fik at vide det skal være.

Men er det billigere at bruge eller få sat en almindelig strømmåler op som afsæt? Bare så jeg ikke skal gøre noget to gange, altså el-installation fra transportabel strømladertavle til indbygget strømrelæ.

Er der noget jeg skal være opmærksom på og er der en der har et råd i den forbindelse?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du spørger sikkert, om du skal få en fastmonteret gruppetavle eller en på et stativ sat op.
Men hvor lang tid går der fra, du får strøm ind i huset ,til huset skal rives ned? Når du skal rive huset ned og forsyningen dermed afbrydes /flyttes, kan du flytte måleren over i en byggestrømstavle eller få sat måleren i en målertavle, som du senere kan bruge i det ny hus, og købe/ leje en byggestrømstavle indtil den endelige gruppetavle kan placeres i det nye hus. Hvis du vælger gruppetavle nu, får du den lavet så den passer til det ny hus.

fase
Velkommen på lds. 
Det er lidt spild af penge at lave en udendørs måler og gruppe kasse, for så senere at skulle montere noget andet idendørs.
Ud over Fabrins spørgsmål kunne man spørge om det nuværende hus eller dele deraf kan blive stående til det nye er færdig. For så havde du et fint redskabshus og den nye tavle kunne flyttes derfra og over i det nye uden at det koster meget ekstra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak for jeres svar. Jeg vil følge jeres råd og det er en lettelse for mig at kunne spørge om noget lav-det-selv og få svar.

Med venlig hilsen
X
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis